Maja – barndomsminnen.

Min fantastiska farmor som blir 93 år i år har så länge jag kan minnas haft Maja tvålar i badrummet och jag kunde springa över till henne bara för att få tvätta händerna när jag var barn.

En sådan tur att hon och farfar alltid bott grannar med oss när jag växte upp tills jag själv valde att vidga mina vyer och flytta runt i världen.

Men doften av Maja tvål har alltid följt mig och idag när jag gick förbi en liten butik här hemma på hundpromenaden så stod den perfekta present förpackningen där i skyltfönstret och bara ropade : Kom och köp mig!!!!

20130104-171035.jpg

Min egna första Maja tvål , Eau de toilette och talk hann jag bli 35 år innan jag köpte som en liten fredagspresent till mig själv.

20130104-171256.jpg

Är det en present frågade damen i kassan ?

Ehe, Ja , svarade jag snabbt och fick ett sådant fint paket med mig hem.

Lite lyxigt att öppna inslagna paket till sig själv.

Nu luktar jag gott efter duschen och känner mig sådär nytvättad som jag gjorde när jag var barn.

Skön känsla.

Till fredags middag blir det Saffrans Laxgryta med fullkorns couscous som även den doftar ljuvligt på spisen.

20130104-171751.jpg

Önskar er alla en skön fredagskväll!

One comment on “Maja – barndomsminnen.

Kommentera

