Livets skola.

I början av 2011 satt jag med datorn framför mig och surfade runt på lite olika sidor och hamnade på mamas sida där en helt ny värld öppnade sig –
Bloggvärlden!

Det gick ett par månader in på året då jag inspirerades av olika mama bloggaren innan jag själv tog steget att skapa min egen blogg Barn- Livets efterrätt .

Så tacksam att jag tog det steget för det är ni alla som tittar in här och via mail /kommentarer eller bara en liten titt har vidgat mina vyer och som får mig att se på livet med öppnare ögon och som trots ingen personlig kontakt inspirerar och fyller en stor del av det viktigaste här i livet – att just finnas till och accepteras för just den man är.

Att följa bloggar och andra medmänniskors tankar, vardag, resor och små guldkorn , med och motgångar , inspirerande livstips är som en skola .
Livets skola!

Man blir aldrig för gammal för att lära sig nya saker och att rannsaka sig själv på både för och nackdelar är så nyttigt.

Att få uppleva allt det här känslomässiga genom att blogga trodde jag aldrig var möjligt förrän jag har fått uppleva det om och om igen.

En mänsklig kram är guld värt och vänner är viktiga i livet.

Men jag säger bara att ord på en skärm kan värma lika gott , uppmuntra , inspirera och glädja som öga mot öga.

Alla finner vi oss i olika stadier i livet som är långt ifrån perfekt där vi alla pusslar , klipper och klistrar ihop våra livspussel efter våra egna förutsättningar just nu.

Ingen dag är den andra lik även om man tycker att livet bara rullar på av ren vana så finns alltid de små guldkornen där att fokusera på och genom att följa flera fantastiska människor ute i bloggvärlden ingen nämnd ingen glömd, så fylls jag dagligen av en glädje över att jag får ta del av era kloka ord, tankar, inspiration och medmänsklighet.

2012 har nog känslomässigt varit mitt tuffaste år just bara för att jag levt i verkligheten just här och nu.
Låtit saker ha sin gilla gång , kämpat med känslor, släppt kontrollen, ,avundsjuka, svartsjuka , ensamhet, släppt taget om invanda livsmönster , sjukdomar, vikt nedgång och känslan av att livet inte är en dans på rosor MEN det är mitt liv och att få älska och att älskas tillbaka har varje dag fyllt mig av en sådan stark kraft att jag just nu känner att jag skulle kunna flytta berg…

Så 2012 har genom att fylla mitt liv med just livets hårda skola fått mig att stå med två stadiga fötter och ta klivet in i 2013 med en ny kraft och det tackar jag er där ute för som korsat min väg på olika sätt och som omedvetet varit en hjälp till självhjälp.

Igår kväll hittade jag en fantastisk bild på ett träd som fått en stickad Makeover och jag tanken slog mig genast att ibland behöver man lite hjälp med att få in färg och glädje i livet och att naturen är en fantastisk inspirations källa för sekunden senare hittade jag en lika fantastisk färggrann bild tagen ifrån just moder jords fantastiska förmåga att skapa färg helt själv.

20130106-120557.jpg

Dessa bilder uttrycker precis det jag känner nu att vi alla besitter kraften att blomstra i våra egna färger och ibland behöver man lite hjälp på vägen för vad är inte vackrare än när trädet själv står med sin grönskade krona väl rotad i marken och sträcker sig efter solens underbara strålar.
Ger oss syre att andas och skugga att svalka oss under eller bara en plats att ta skydd när regnet faller.

Önskar er alla en riktigt skön söndag.

av Colourful and creative design Postat i Allmänt

13 comments on “Livets skola.

  1. Så klokt sagt vännen. Jag är så glad att du började blogga – du är verkligen en av dem som fyller på mig. Alltid ett vänligt ord över. Ja, du är väldigt betydelsefull. Så tack för att just du finns….Kram Mia

    • Tack själv fina Mia!
      Du är helt fantastisk när det kommer till att sätta ord på mina känslor , vilket gjort att jag utvecklats mycket när det gäller att säga vad jag verkligen tycker och tänker.
      Ha en fin start på skolveckan.
      Kram

  2. Du är för härlig, klok och pysslig. Alltid fina bilder. Verkligen tur att du startade din blogg!
    Ha ett fint 2013 osv dvs fortsätt blogga många år framåt 🙂 Största Kramen

    • Tack för de fina orden.
      Du har fått mig att börja dricka kaffe , så nu önskar jag mig en kaffebryggare 🙂
      Aldrig försent för att föra in nya vanor.
      Ha en fin dag!
      Kram

  3. Bloggvärlden är fantastisk o nu har jag hittat till din fina blogg. Har aldrig mött så mycket värme som just inom blogglandia, har själv bara bloggat i tre månader men inte ångrat en sekund att jag började. Ha en härlig start på veckan. Kramisar Tina

Kommentera

