Då var det grönt!

Nu är det snart 5 år sedan minstingen föddes och jag på efterbesöket till barnmorskan valde att få en hormonspiral istället för P-piller/
minipiller.

Älskar barn och hade gärna haft fler men just då för 5 år sedan med tre små barn födda med 22 månader och sedan 15 månaders mellanrum med 2 prematur förlossningar och sedan en så snabb att jag fick föda liggandes på badrumsgolvet , så var längtan efter ett fjärde barn inte så stor.

Åt P-piller i 10 år innan första barnet föddes och när jag 28 år gammal blev gravid trots P-piller intag så tänkte jag att det kan ju hända , men när det händer två gånger till så tyckte barnmorskan att jag skulle testa något annat för att låta kroppen vila efter tre graviditeter så tätt.

Det hade hon helt rätt i.

Att det tar 2 år för kroppen att återhämta sig efter en graviditet och man gång på gång inte ger kroppen den tiden att återhämta sig så tar det på krafterna.

Först nu 2012/2013 börjar jag känna mig stark i kroppen och magmusklerna är tillbaka så jag känner att jag kan dra in magen om jag vill.
Härlig känsla!!!

Att komma tillbaka fit for fight kan man säkert direkt efter en förlossning om man ger sin själ för att få en bättre kropp än innan , men jag har aldrig haft det drivet utan njutit av barnen och vår vardag i deras tempo.

Det senaste halvåret har hormonerna satt min kropp i gungning och jag har skjutit ifrån mig att boka en ny tid till gyn för ny hormonspiral.

Höstens barnlängtan och PMS monster som dyker upp med oregelbunden mens när jag minst anar det får räcka nu för allas bästa.

Nu måste jag få ordning på hormonerna igen.

Så nu är dagen här i morgon, paket uthämtat på Apoteket och jag har så ont i magen för jag avskyr att gå till gyn.mottagningen.

Men , men … Det måste göras!

20130110-134845.jpg

Peppar mig själv med att köpa lite nytt i smyckes väg då jag bara älskar denna gröna nyans på halsbandet och örhängena.

Köper alltid en leksak eller tidning när barnen varit duktiga hos läkaren , men aldrig till mig själv , så nu bryter jag den trenden för grönt är skönt och den känslan vill jag känna istället för att magen vrider sig av obehag.

Från och med nu är det grönt!

4 comments on “Då var det grönt!

  1. Det kommer att gå bra vännen…..Inget roligt uppdrag, men skönt när det är gjort. Väldigt snygg färg på halsbandet – passar dig perfekt. Håller tummar och tår och så skålar vi imon för att det är färdigt…Kram Mia

Kommentera

