Jag föll för frestelsen….

På tredje dagen föll jag för frestelsen och sedan fanns det ingen återvändo.

För en femma styck stod de där och lockade medan magen kurrade och jag hörde mig själv säga : fyra semlor också!

20130116-165322.jpg

Två dagar klarade jag av att gå förbi dessa läckerheter i butiken men inte den tredje.

Visste att jag skulle falla dit , men inte så fort!

Mormor och barnen spelade schack och hade så kul när jag kom hem och de firade gärna segraren med en god semla.

20130116-170123.jpg

En kall men solig januaridag börjar gå mot kväll och vi skall gå över till svärmor för lite god middag.

Svärmor åker snart till familjen i Iran och vi passar på att njuta av hennes goda mat medan hon är kvar här.

20130116-173249.jpg

Lammgryta med färska örter och saffransris bjuds vi på idag.

Så härligt att ha familjen på nära håll.

Ha en skön onsdagskväll där ute .

8 comments on “Jag föll för frestelsen….

  1. Shit! Nu får jag hemlängtan! Älskar semlor!! Är jag var hemma våren 2011 så hade de inga semlor på bageriet men de bakade några till mig ändå! Oj oj vad jag njöt!
    Kram

Kommentera

