Med solen kommer sanningen fram!

Vinter solen är underbar på alla sätt och vis men jag önskar att den kunde vara lite snällare på vissa plan.

Nämligen på att avslöja sanningar som jag gärna blundar för fram till våren.

20130124-121007.jpg

Mina smutsiga fönster!!!!!!

Finns det något tråkigare än att se fönster skitiga , fulla med saltstänkt och fingeravtryck?

En härlig sol som värmer gott inomhus men ack så avslöjande.

Titta här , två små handavtryck mitt på tv skärmen!

20130124-121649.jpg

Någon är avslöjad som väldigt närsynt eller på väg in i tv världen kanske?

Sist men inte minst en sanning som avslöjades idag som jag gått omkring med hela vintern i tron om att det var svart.

20130124-122227.jpg

20130124-122247.jpg

Mitt Snö of Sweden halsband visar sig när det ligger i solskenet vara lila!

Ja,ja solen avslöjar visst ett och annat här idag , men det största avslöjandet kom när sonen snällt konstaterade att :
Mamma du börjar se ut som tomten i håret !!!!

20130124-123724.jpg

Haha.. Det gör jag snart om det skall gå i så här rask takt…..

Ser ut som ljusa slinger i ditt hår svarade frisören när jag frågade pris på toning observera av grått hår!!

Finns alltid en första gång för allt och nu var det min tur att ta det där gråa ordet ur min mun och inse sanningen.

Men solen är allt skön ändå och jag njuter av att öppna balkongdörren, dra en mössa över håret och njuta av ljuset som flödar in.

20130124-124435.jpg

Var sak har sin tid och jag njuter av stunden just nu och trivs rätt bra med dagen ändå.

Önskar er alla en fin torsdag !

20130124-130730.jpg

3 comments on “Med solen kommer sanningen fram!

  1. Ha ha , ja ibland är den härliga solen inte ens bästa vän 🙂 Halsbandet är lika snyggt svart som lila!
    Gråa hår, nja det är inte kul men som tur var finns det ju toning 🙂
    Du gör helt rätt som njuter av dagen = mår bra!
    Ha en superfredag! KRAM

  2. Då är vi två med ”vita slingor” i håret 😉
    Skitiga fönster hör Göteborg till, så det är bara att ignorera ;D hahaha!
    Hoppas ni får en fin helg, vännen. Kram!

Kommentera

