Bokomslaget !

Klockan sju i morse slog bokhandlarna i Nordstan upp sina dörrar inför årets Bokrea.

Jag och minstingen tog oss ett varv runt i bokhavet och inspirerades av härliga bokomslag .

20130226-151408.jpg

20130226-151418.jpg

Många böcker som lockade och som vanligt passade vi på att köpa lite nya fakta böcker till barnen .

Men mest av allt ville lillkillen ha denna bok för tänk om mamma kunde göra dessa läckerheter !

20130226-151608.jpg

Fabian var bara tvungen att känna om de verkligen inte var riktiga !

Tunga kassar att bära hem i vårsolen men det gjorde jag med glädje .

Älskar böcker !

20130226-151826.jpg

20130226-152846.jpg

Ögonen fastnade på bokomslaget med lodrät text och härlig färg.

Sedan föll ögonen på detta färgglada omslag.

20130226-153044.jpg

Älskar tatueringar som konst och den skicklighet som ligger bakom.

Fabian han hittade en bok om motorcyklar som han köpte med sig hem.

20130226-154338.jpg

En härligt inspirerande förmiddag i ett vimmel av bokälskare!

2 comments on “Bokomslaget !

  1. Älskar också böcker, men missade tyvärr starten idag. Grrrr….Har siktat in mig på Kajsa Ingemansson och så lite glassiga matböcker.Får väl se när jag tar mig till Bokia – galet mycket på jobbet just nu. Kram Mia

  2. Jag älskar också böcker och har beställt ett gäng reaböcker från Adlibris. Åker så sällan in till stan och här i vårt lilla samhälle finns tyvärr ingen bokhandel…

Kommentera

