Raka spåret …….

Eller ? Hur var det nu igen ?

Livet som kom emellan mig och mina planer precis när allt gick som på räls.

20130228-095732.jpg

Även det rakaste spåret har sina krökar , gropar , hinder och slutstationer.

Men även hållplatser där man kan stiga av och sedan på när man är redo att fortsätta sin resa.

I höstas flöt allt på som en rutin med träning , barnvakt och energi till inspiration i köket.

20130228-100645.jpg

20130228-100907.jpg

Men där någonstans mitt i livet med 6 åring som vägrade skolan och vakandes nätter och många mardrömmar fick fokus flyttas dit det behövdes mest och det var helt klart att vara med sonen i skolan.

Roligt hade vi tillsammans i skolan och det fick lov att ta den tid det behövdes för att få tillbaka den trygga 6 åringen som vi var vana vid och som vi visste fanns kvar där bakom alla tårar och oro.

Idag har vi hittat tillbaka till tryggheten och skolan är rolig igen mycket tack vare skolans snabba agerande och resurser som sattes in under hösten men framförallt att det fick ta den tid som behövdes för sonen att ta sig igenom den utvecklings fasen det innebar att börja i förskolan som 6-
åring.

Nu är det bara jag som behöver tanka energi att hitta tillbaka till glädjen med träningen för jag var så mycket piggare när jag fick rört på mig regelbundet.

Att ta snabba promenader är det enda jag kommit iväg på den senaste tiden regelbundet men jag längtar efter mer .

Att ta ut mig till max och känna glädjen efteråt att jag fixade det.

Så nu tar jag tag i träningen igen inspirerad av alla vårtecken i omgivningen.

20130228-102600.jpg

Att se de första vårblommorna sträcka sig mot solen får mig att sträcka på ryggen lite extra och känna att jag fixar det här för att hitta rutinen med träningen igen.

Vågen är ett minne blott men jag har iallafall inte behövt gå upp i klädstorlek så jag har hittat en balans att hålla vikten även utan regelbunden träning och det är första gången i livet som jag inte pendlat upp och ner när motgångar na knackat på dörren.

Det är en härlig känsla att hitta en inre balans och känna sig stark när man är som svagast !!!

Lite fysisk träning på det, så skall säkert energin , inspirationen och den där bubblande äkta glädjen hitta tillbaka hos mig också.

För att ge så måste jag kunna ta!

Ta för mig av det som gör att just jag är jag !

Att ändra och förändra tar sin tid innan nya rutiner sitter och tills dess så får jag acceptera att mitt spår är ett sidospår som någonstans längre fram korsar huvudspåret och tar mig fram till mitt slutmål.

Nu kliver jag på tåget igen , inte sovvagnen , restaurangvagnen eller första klass utan jag väljer ångloket där jag kan stå och kasta in kol i elden som håller ångan uppe för att få hela tåget att gå som på räls .

Tuff tuff… Tåget går !

4 comments on “Raka spåret …….

  1. Underbart beskrivet. Det är inte alltid lätt att få till egentid och träning när man har prio på familj och välmående. Men promenader är grunden till allt och snart är du igång igen. Jag är också där känns det som…..Det är dock så skönt att det går åt rätt håll…….Kram och lycka till sötnos

  2. Som sagt,…ibland får man kliva av på en station man inte varit på förr! Med nya upptäckter!!:-)
    i bagaget när det är dax att resa vidare.
    Ha en fin fredag och skön helg!
    KRAM

  3. Så skönt att det är bedre för sonen å tummen upp f skolans snabba agerande! Hoppas du får mer energi nu när ljuset å våren är i antågande!
    Kram

Kommentera

