Helgens road trip!

Helgen började vi i Borås på bilfirmor i jakt på en ny bil .

Sedan var det dags för barnen att gå på roligt kalas och maken fortsatte sin biljakt på egen hand medan barnen pysslade , dansade och åt gott.

20130311-115303.jpg

Efter kalaset hämtade maken oss med nyheten om att vi skulle ut på en liten road trip ner till Ystad.

Han hade sett en bil som vi bara måste titta på.

Sagt och gjort .

Hem och packa weekendväskan sedan bar det iväg i kvällsmörkret.

Hotel bokade vi på vägen och barnen somnade gott i bilen efter ett roligt kalas.

Melodifestivalen följde vi på radion och det var en ny upplevelse.

Väl framme i Ystad blev vi glatt överraskade på hotellet Continental när det visade sig att rummet var stort och bäddat med fem sängar.

Allt var framdukat för fem och det är vi inte bortskämda med.

Brukar alltid få ringa efter extra täcke , kuddar ,glas osv även om de vet att vi är fem.

Slutet på Mello hann vi med att se och sedan blev det lite spökhistorier innan vi alla somnade gott efter vår road trip.

Vaknade utvilade och bjöds på en fantastiskt god frukostbuffe som innehöll allt vi kunde önska oss.

20130311-120354.jpg

Utanför var det rena snöstormen så vi satt lite extra länge inne i matsalen och njöt av allt gott.

Sedan var det dags att checka ut och bege oss mot bilfirman .

20130311-120636.jpg

Snön yrde och vindarna var starka så att vi spenderade fyra timmar inne på bilfirman det var bara skönt.

Mycket kaffe bjöds det på och trevligt sällskap.

Bilfirman var som en godisaffär för maken och killarna.
Jag själv tog fram mobilen och fotade alla detaljer som jag älskar med bilarna i alla härliga färger.

Maken älskar att köra snabbt och jag faller för färg och form.

Kör gör jag helst inte om jag slipper.

Bilköp blev det till allas glädje och vi åkte hemåt i vår nya bil där jag föll för detaljerna och färgkombinationerna , crème , grönt och trä.

20130311-121209.jpg

Alla nöjda och hemresan gick snabbt och smidigt.

20130311-121325.jpg

Ystad lämnade vi i snöyran och vi hann inte se så mycket av staden men att Sverige bjuder på många vackra ögonblick längst vägarna är ett som är säkert.

20130311-121653.jpg

Solen kom upp vid fem tiden i närheten av Malmö och bjöd på många vackra vyer ända hem till Göteborg i en härlig solnedgång.

En road trip väl värd sina timmar och det är alltid spännande att ge sig ut på små äventyr med familjen.

Mer sådant hoppas jag våren och sommaren bjuder på och jag har lite planer på att barnens sommarlov kommer att innehålla små tåg/buss runt i Sverige för att se oss omkring och besöka platser vi annars aldrig besöker.

Har redan börjat spana på små smultronställen som inte är de största turist ställena , men väl värda att besöka.

Tar tacksamt emot tips på smultronställen i vårt vackra sommar Sverige .

Önskar er en fin start på ny vecka med nya utmaningar där min största kommer idag när jag har min första timme med vår PT inbokad .

Nu kör vi igång och det skall bli så skönt.

4 comments on “Helgens road trip!

  1. Men du, så mysigt! Ni måste definitivt ta er en tur till mig i Blekinge. Det skulle vara superskoj. Övriga pärlor är ju Åhus/Yngsjö utanför Kistianstad och så Öland förstås…Kram

Kommentera

