Vår PT körde ”snällt”!!!!!

Ser med en gång var problemområdet är sa han vår PT när jag steg in i dörren och visst hade han rätt ……

Höfterna !!!!!

Stel som en betonggris kände jag mig igår men då glömde jag att det kommer en dagen efter…….

Idag är jag en betongstaty som inte kommer ner med ändan i stolen .

Allt som skall göras i köksbänksnivå blir gjorda idag resten fågel eller fisk blir en utmaning!

Men skönt var det att ha en röst utanför huvudet som sa KOM IGEN , bara två minuter kvar , när min egen röst i huvudet skrek SLUTA !!!!!!

Det är precis det jag behöver !!!!

Barnen körde lite övningar och hittade på egna .

Tänk vad idérika barnen är !
Själv blir jag nollställd när ett gummiband läggs framför mig i träningslokalen , men barnen de vet precis hur de skall dra , slita och utnyttja gummibanden till max.

20130312-104050.jpg

Tummen upp efter en promenad hem på darriga ben och en lekstund i bergen.

20130312-104340.jpg

Just där nedanför berget när barnen glatt skuttade upp och jag knappt stod på benen så kände jag att jag gjort det bästa valet i livet just nu !

Styrka , uthållighet och lite djävlar anamma är precis vad jag behöver !!

Vår PT körde snällt … sa han .
Snällt ???

Tur för maken att han står upp och kissar för jag kommer inte ner i sittande position och barnen skrattar gott åt mig här hemma.

Är det snällt????

Haha… Det är en utmaning det här och jag gillar det !

För första gången på många år känner jag att jag är på rätt spår när det gäller att vara snäll mot min kropp och inte låta den leva för mig utan jag lever för den !!!

Tanka den med rätt bränsle och kroppen kommer ta mig på nya äventyr.

Så vi börjar lite snällt , sedan är det jag som klättrar i bergen med barnen och inspirerar till att utforska fågel , fisk och inte bara mittemellan !!!!!

Det kör vi på !!!!

Idag är återigen en solig dag och morgonen bjöd på en härlig ljusshow här hemma .

20130312-110620.jpg

Några övningar för att tänja höfter vågar jag inte säga att jag klarar idag så hunden får stå för inspirationen.

20130312-110835.jpg

Men en skinandes ren diskbänk har vi fått iallafall.

Det måste väl vara lite träning för någon del av arm och överkropp ???

Spännande att se hur ”snäll ” PT Micke är i morgon ?!

Ha en skön tisdag där ute!

3 comments on “Vår PT körde ”snällt”!!!!!

  1. Ska inte skratta bara småle lite för jag ser och hör dej där inne på toa! 🙂
    Nu är det tung men snart så kommer du verkligen tycka att han är för snäll den där PTn.
    Kram

  2. Åh vad mysigt med PT. Som fd fotbollsspelare har jag ju varit van vid att någon talar om för mig vad och hur. Numera peppar jag mig ganska bra själv…..Duktiga ni är. Kram Mia

Kommentera

