Det ena leder till det andra…

Torsdagen bjöd på en kanon dag på Ullevi arenan där Mitt Företag bjöd in till ett kanon event.

Karin Adelsköldhöll i dagen och bjöd på många goa skratt.

En fantastisk kvinna som bjuder på sig själv och som vet hur viktig humorn är i vardags situationerna på jobb och fritid.

Så inspirerande att lyssna på Karin och många andra företagare som har personligheter som sprudlar av Entreprenörskap och Framåtanda.

20130316-210853.jpg

Eventet bjöd även på framröstade av Småföretagarnas favorit i Göteborg 2013 och i år blev det fantastiska Siv Thuresdotter som driver Qoola Qvinnor

20130316-212303.jpg

Som sagt en fantastiskt inspirerande dag även för mig som hemmamamma/fru med många år som egenföretagare i ryggsäcken för utvecklas slutar man aldrig att göra och inspiration kan man aldrig få för mycket av.

Inspireras av livet och naturen fortsatte jag med efter eventet när jag klev ut i den friska luften i ett kallt Göteborg och möttes av en härlig sol.

20130316-213207.jpg

Möttes även av barnen som haft en mormordag på stan och de sken av glädje.

Kvällen fortsatte i skenets tecken då maken hämtade upp oss och tog med oss till Kullavik där vi avslutade kvällen med en sådan vacker solnedgång över havet att vi växte fast på berget där vi stod en lång stund helt begeistrade över det vackra.

20130316-213706.jpg

Fredagen hade även den sol i sinnet och började med glada barn som hade leksaksdag i skolan.

20130316-213931.jpg

Minstingen var inte lika glad som inte fick stanna i skolan så honom överraskade jag med kalas på Åhléns där de firade ny barnavdelning med roligheter.

20130316-214148.jpg

En nöjd son som blev målad till Batman och som resten av dagen följde mig runt på ärenden i ett raskt tempo glömde att syskonen hade leksaksdag och dagen var räddad.

Kvällen bjöd på gott här hemma och mys i soffan.

20130316-214733.jpg

Solen är bara för vacker när den stiger upp över staden på morgonen och fyller mig med inspiration och energi nu när de mörka morgontimmarna är borta.

Idag var det äntligen lördag och jag kom inte ur pyjamasen förrän efter tolv Det gillade hunden som låg länge och blev kliad så gott.

20130316-215110.jpg

När skorna väl åkte på blev det en skogspromenad i Kullavik där barnen upptäckte så mycket spännande nu när is och snö har smält bort.

Även idag stod vi länge och njöt av solen och den härliga utsikten över havet ifrån berget vi stod på.

En skön slapp lördag börjar gå mot sitt slut och morgondagen är oplanerade så vi tar den som den kommer.

Det ena leder alltid till det andra precis som med minstingens Batmans ansiktsmålning som skulle tvättas bort igår kväll innan läggning.

Han blev bara svartare och svartare i ansiktet och argare och argare på mig som tvättade med tvål och gömde sig tillslut i våra fårskinn som hängde nytvättade i badrummet och då tog jag detta härliga kort.

20130316-220047.jpg

Ifrån Batman till Fåret Shaun på en dag!

Barn är underbara!

Ren blev han tillslut men vill nog inte bli ansiktsmålad på ett tag.

Önskar er alla en fortsatt fin helg.

3 comments on “Det ena leder till det andra…

  1. Härliga bilder som vanligt bjuder du på. Det känns som om ni alltid har så mycket härligt på g. Leksaksdag lät verkligen spännande, särskilt i en tid då fler och fler skolor förbjudet att ta med saker.Hoppas ni får en superskön söndag….Kram Mia

  2. Härligt veckoslut! Inte för att jag gillar sniglar men den här blir jag glad av då det liksom är vår! Solen skiner och skiner men snön ligger envist kvar här. Ha en fin söndag! Kram

Kommentera

