My Sweet Rasberry Yoghurt Cupcake

Söndag och en dag av återhämtning i ett härligt solsken .

20130324-083420.jpg

Precis som gårdagen bjuder solen på en glitter show ute på älven och trots kylan på utsidan, så tinar jag upp av bara synen.

Tinat upp hallon har jag även gjort denna morgon och bjudit på My Sweet Rasberry Yoghurt Cupcake till frukost.

20130324-083722.jpg

Mumsigt värre att börja morgonen med.

Tidigare i veckan tinade jag hallon i paketet, öppnade och ställde på köksbänken och serverade barnen frukost.

Efter en stund såg jag detta i köket.

20130324-084011.jpg

Ett läckert konstverk var det första jag såg istället för en massa kladd som behövdes torka upp.
Sådan är jag!!!!

Sebastian har sovit en hel natt för första gången på en hel vecka vilket innebär att jag också gjort det. En underbar välbehövlig sömn.

Nu hoppas jag att han vaknar och är piggare han med.

Bebis åren när jag konstant vakade, ammade och bar omkring tre jämngamla barn har bytts mot en till två toabesök per natt där mamma absolut måste vara med så en vecka utan ordentlig sömn med uppesittar kvällar och långa nattvak har satt sina spår .

Att sömnen är viktig är ett som är säkert när bebisbubblan spruckit.

Idag skall jag njuta av söndagshäng och familjen.

Träning med PT Micke har jag klämt in i veckan som gått och tänk vad skönt det är att tänja på gränser när det handlar om träning och vad jag tror att jag klarar av vs vad jag verkligen kan prestera .

Mentalträning är lika viktig när jag har lika mycket ”seg kola” i skallen som i hullet. Allt går hand i hand!

20130324-103232.jpg

Maten är det väl lite svårare med då jag inte klarar av för fet mat även efter Gall operationen.

En liten variant av det godaste från alla födoämnen och jag skall nog hitta en balans där med.

20130324-103546.jpg

Vi firade Persiskt nyår i onsdags med mycket gott på bordet även om vi bytte ut det vita riset mot blomkålsris så åt alla med god aptit.

20130324-103755.jpg

Små förändringar i lagom takt så hänger hela familjen med och är nöjda.

Nu hoppas vi på en vecka utan sjukdomar och mycket roligt påskpyssel som kommer att dominera här hemma.

Önskar er alla en skön söndag.

2 comments on “My Sweet Rasberry Yoghurt Cupcake

  1. Så skönt att sömnen varit bättre inatt – det är hemskt att hållas vaken. Rena tortyren… Jag känner mig också oroväckande sliten. Måste ta itu med det där. Att förändra i lagom takt tror jag är ytterst viktigt – särskilt om man tänker sig en livsstilsförändring. Kämpa på fina du…..Kram Mia

Kommentera

