Nattliga aktiviteter!

Här hemma har vi en kör.
En kör med härliga stämmor.
En kör med härliga vuxna och barn.
En kör där alla är välkomna.
En kör där du får låta precis som du vill i tonerna till ljuvliga nasala ljud.
En kör som inte är som alla andra.
En kör som är mest aktiv på nätterna.

Just det på nätterna och att det är fem olika personligheter som stämmer upp i hostattacker efter sina alldeles egna röstresurser är det mest unika med vår kör!

En host kör och jag är så trött på vår kör att jag inte längre vill vara medlem och funderar starkt på att hoppa av.

Tänk om jag kunde göra det och så var problemet löst!

Men så lätt är det inte och trots halvsittande sovställningar , hostmedicinen , öronproppar, nässpray och varmadrycker så är medlemskapet i vår host kör just nu bindande!

Jag är lika trött på rastlösa barn som de är på att gå på halvfart och hitta på hyss hemma för att få lite spänning i vardagen.

Igår lockade barnen fram skurkärringen i mig då någon liten rastlös busunge tyckte att vi behövde lite ny konst hemma och gick lös med färgpennor.

20130410-181525.jpg

En storstädning som blev ett rejält träningspass var inte helt fel och när det avslutades med en målarstund på papper var vi alla nöjda och belåtna.

20130410-181845.jpg

Att locka fram glimten i mina ögon det gör man lättast genom att sätta en penna i min hand och låta mig gå lös i min egen målar värld.

Att skapa konst av klet och kladd går det med och att jag uppmuntrar barnen till att skapa med det som finns till hands resulterar ibland i målningar på mindre lämpliga ställen hemma och då är det för allas trevnad lättare att ta ett foto och bevara konstverket på bild och sedan radera det ifrån väggar , möbler och speglar.

Även våra små hundar vill vara med i stunder av skapande och ser ibland ut som ett konstverk själva så att de älskar att bada är ju ett stort plus.

20130410-182953.jpg

Redan onsdag och maken är med mellan sonen och kör veckans första PT pass och jag längtar efter mitt i morgon.

Så skönt att fokusera och få utlopp för alla känslor av rastlöshet när jag tillbringar för mycket tid innanför våra fyra väggar eller bara rör mig runt hörnet här på hemmaplan.

Men ikväll tar vi lillördag och myser lite extra innan familjen kommer att falla i sömn och nattens kör aktiviteter börjar på allvar.

2 comments on “Nattliga aktiviteter!

  1. Det här var ingen rolig läsning! 🙂 Alltså att ni inte mår bra och är igång med hosta igen igen igen.
    Sötaste skurkärringen är du i alla fall 🙂
    Nu hoppas jag och håller en tumme att hostan flyger sin kos.
    Ha en fin lillördagskväll!
    Kram

Kommentera

