Vattenfall i köket!

Två timmar tog det att röja förrådet idag och slänga allt som slängas bör.

Många säckar med kläder skänktes till klädinsamlingen och nu är det bara leksakerna kvar som önskas hitta nya hem.

20130412-170109.jpg

Sebastian ringde mig när jag var i förrådet och sa: mamma du vill nog inte komma hem !
Jasså , nu var det något på G!

Jo , vi lekte lite med vatten i köket och nu är köket och vardagsrummet fullt av vatten!!!!!!!!
Men vi la handdukar på bordet och de torkar upp allt vatten vi spiller !!!!!

Ingen rolig syn som mötte mig när jag skyndade mig in , men barnen var glada och de hade iallafall stängt av kranen i köket så det var inget vattenfall som mötte mig idag!

Barn och vatten det är glädje det!

Fram med skurhinken och fredagsstädningen var i full gång.

Mamma, skurhinken och vattnet ….
Inte lika mycket glädje!

Igår körde vår PT slut på mina armar och efter dagens rens i förrådet plus städning hemma så är de tunga som bly.

Ögonlocken börjar också kännas tunga som bly fast klockan bara är 17.00.

Tur att svärmor är hemma igen och bjuder på så god mat och sällskap.

20130412-171547.jpg

Varm soppa en snö/ regnig dag i april är inte helt fel.

Inte heller en god kopp kaffe med grädde som piggar upp.

20130412-171831.jpg

Tvättmaskinen har gått i ett idag och det är alltid lika skönt att krypa ner i nytvättade sommardoftande sängkläder.

20130412-172246.jpg

En fredag full av hushållsysslor så blir helgen ledig för att bara vara !

Så nu tar vi helg och jag önskar er alla en fin sådan!

20130412-172750.jpg

Lite nytt till köket ifrån Hemtex lockar !

One comment on “Vattenfall i köket!

  1. Vilket underbart mysigt sovrum……Ja, man blir rätt trött i armar av städ och utrens…Känner precis likadant. Hoppas du fick i dig lite god mat och att helgen blir fin. Kram Mia

Kommentera

