Kapten , snälla gasa inte !

Ibland dyker bilder upp på näthinnan som får en att minnas scener ur filmer som utspelar sig här och nu och inte på en bioduk i en nersläkt biosalong.

Imorse befann jag mig plötsligt i action filmen Speed med Sandra Bullock bakom spakarna på en stoooor båt på väg rakt in i folkmassan på kajen!

Nja , någon fara för allmänheten var det väl aldrig här på hemma plan men en mäktig syn när Stena Line styrde / vände sin Tysklands färja rakt mot oss fick vi uppleva på morgonkvisten.

20130420-232048.jpg

Inga småbåtar direkt och mullrade i hela huset gjorde det när motorerna kämpade på med att vända fartyget.

20130420-232319.jpg

En härlig vår dag som fick mig att känna mig lite glåmig så jag slog till på en hårinpackning nere hos frisören då de var fullbokade.
Fler än jag som ville få bort vinterfrisyren idag!

20130420-232544.jpg

Helt okej resultat av i packningen efter en halvtimme med håret i en påse på huvudet.

När jag ändå höll på så körde jag en uppiggande ansiktskur med C vitamin produkter ifrån Body Shop.

20130420-233330.jpg

En härlig timme i badrummet och sedan längtade barnen ut , så det var bara att torka håret , slängs på sig kläderna och bege sig ut i det härliga vår vädret.

Första segelbåten med hissat segel la till vid bryggan idag och det var en skön syn.

20130420-233653.jpg

Barnen plockade fram sina cyklar och fixade med dem efter en lång vinter i förrådet .

20130420-233833.jpg

De Japanska Körsbärsträden på gården knoppar för fullt och jag kände mig en gnutta otålig i väntan på att de skall slå ut i all sin prakt.

20130420-234033.jpg

Äntligen är rabatterna fulla av färger och det är så vackert.

En annan vacker syn mötte oss i Kullavik dit vi åkte en sväng på kvällen.

20130420-234309.jpg

En fantastisk sol över havet denna lördagskväll vilket fick mig att stanna upp och tänka på vad härligt vi har det på hemmaplan även om längtan efter nya utmaningar, resmål och semestrar hägrar i horisonten så har var sak sin tid!

Även barnens lilla sandhög i hallen spred budskapet om att de haft en Kär Lek utomhus även idag och jag som avskyr sandhögar inomhus bet ihop och gladde mig åt att barnen äntligen kan leka av sig utomhus på gården här hemma.

20130420-235156.jpg

Nu går lördagen mot sitt slut och söndagen kommer att bjuda på mycket roligheter då Bloggforum 2013 äger rum på Radisson Blu Riverside.

Följ mig på Instagram, Barnlivetsefterratt under söndagen för spännande uppdateringar ifrån årets Bloggforum.

Önskar er alla en skön söndag!

2 comments on “Kapten , snälla gasa inte !

  1. Hjälp, verkligen läskigt att den stora båten kommer mot er!
    Sand i hallen, ja det är inget kul men som sagt så skönt att barnen kan leka ute 🙂
    Ha en fin söndag på bloggeventet
    Kram

Kommentera

