Hur skall jag börja…

Alltså morgonen började på ett litet olustigt sätt ute på älven där vi först trodde en säl som brukar dyka upp visade sig på morgonkvisten .

Snabbt så insåg vi att det inte var en säl som låg och guppade stilla i vågorna och då tappade barnen intresset och fortsatte se på Bolibompa.

Själv hade jag svårt att släpps blicken ifrån älven men när tanken slog mig att det såg ut som en uppblåst jacka/plastsäck så fick jag en sådan olustkänsla som var svår att slå bort.

Skulle jag ringa 112 och säga att det flöt ett mörkt föremål utanför som inte jag sett tidigare . Tänk om det bara var en plastsäck och så drar man igång en insats??

Vi tog ett kort då vi först trodde det var en säl , men det blev inget på så långt håll som gick att se mer än en svart prick.

Sedan var det morgonrutinerna som väntade och morgonstressen som tog över tankarna och iväg till stan och skolan innan vi blev sena.

När jag några timmar senare läste tidningen på Iphonen fastna blicken på rubriken: Död människa hittad i Göta älv i Göteborg . Vid Bockkranen på Eriksberg.

Hjärtat stannade och olustkänslan kom tillbaka.

Då hade det varit läge att ringa 112 på morgonen men jag gjorde ju inte det för jag trodde inte att en människa flöt omkring när jag bara såg ett mörkt föremål i vattnet på så långt håll.

Nu kan jag känna att det alltid är bättre att gå efter magkänslan och ringa en gång för mycket än för lite.

Hoppas även att kroppen blir identifierad och anhöriga får ett avslut på saknaden efter en försvunnen familjemedlem som tragiskt ryckts ifrån dem.

Vår vardag med barnen gick på som vanligt även om jag inte riktigt var helt till mods idag.

20130503-180443.jpg

Städa stan har skolbarnen gjort i veckan och att det finns tusentals papperskorgar i stan tycks undgå måååånga som bara slänger ifrån sig sitt skräp på gator, torg och kanaler!

Vi hann med frisörbesök , biobesök , torghandel utanför Saluhallen och fika i Brunnsparken i härligt solsken.

20130503-180843.jpg

En fin fredag trots allt och hela helgen kommer kajen att sjuda av liv då Sjövärnskåren firar 100 år med Jippo längst Älvstranden .

20130503-181344.jpg

Önskar er alla en fin start på helgen .

20130503-181700.jpg

Kommentera

