Cherry blossom.

Vindarna viner runt knutarna här hemma .
De blommande Körsbärsträdens grenar vajar i vinden precis som om de vinkar farväl till alla sina vackra rosa blomblad.

Dessa vackra rosa blad yr runt i luften och lägger sig i högar på gården.
De är lika vackert som när första snön faller efter en mörk och regnig höst.

20130513-190206.jpg

Nog de vackra rosa nyanserna som får mig att tänka på bröllop , bebisar , parfym och doftljus.

Helst hade jag sett körsbärsträden blomma hela sommaren men men så är det ju inte.

Snart blommar syrenerna och då tänker jag på skolavslutningar , sommar och härliga dagar utomhus.

Var sak har sin tid och det är väl dessa skiftningar i naturen som gör den så magisk året runt.

Måndag och vi är på benen, trotsade regnet och har varit och tränat med vår PT . Vilket kändes rejält idag med en förkylning som inte vill lämna kroppen och framför allt inte knoppen som känns full av bly.

Ett lagom hårt pass med mer styrka än kondition.
Känns alltid så skönt när passen väl är över och jag drar mina tunga ben efter mig ända hem till en varm dusch.

Nu väntar vi på maken som är och kör sitt PT pass och sedan blir det måndagsmys i lugn och ro med regnet smattrandes på fönstren.

20130513-192440.jpg

Önskar er alla en fin start på veckan med lite pysselinspiration ifrån dottern som inspirerades av körsbärsblommorna. Hon vek små pom poms av silkespapper och rullade även en penna i silkespapper. Hon fäste pom pomsen på pennans suddgummi och vips så hade hon ett trollspö att önska sig saker med .

20130513-192716.jpg

One comment on “Cherry blossom.

  1. Vad duktiga ni är med träningen, Och nu saknar jag mitt körsbärsträd som nyss blivit nersågat. Hoppas ni piggar på er och får en fin vecka….Kram Mia

Kommentera

