Att få till det två gånger på en dag!

Gårdagen bjöd på något utöver det vanliga . Något som jag aldrig i hela livet upplevt förrän äntligen nu och jag gillade det såpass mycket att det gav mig en enorm tillfredsställelse i humöret.

Jag hann träna två gånger på en dag!

Dagen började med ett träningspass med vår PT Micke på Peoples Training men även ihop med sönerna som körde passet tillsammans med mig.

En timmes pass som kändes i ben , armar och mage.

Magen som för övrigt börjar hitta tillbaka till magmusklerna och det är en härlig känsla bara det.

Hem och äta , duscha och iväg för att hämta dottern i skolan medan himlen sprack upp i ett härligt solsken.

Väl hemma igen var det bara att hitta andra paret träningskläder och ut på gräset för dagens andra träningspass .

20130524-163254.jpg

Härligt solsken , uppiggande musik och roligt sällskap av dottern ( killarna lekte och brottades ) och andra gympa pigga grannar och grannars grannar .

En torsdag som jag kommer minnas länge för det var rent ut sagt så jäkla skönt att få ta ut sig rejält och fyllas av ny energi och lycka över att ta sig över bekvämlighets gränserna.

Dagen idag har bjudit på träningsvärk Delux men så skönt att veta att det är träningsvärk och ingen farlig värk.

För mig som aldrig tränat kroppen på det sättet som PT kör med mig nu upptäcker hela tiden nya muskler och hur kroppen reagerar ifrån gång till gång och det är en spännande resa framför oss som denna dörr in till Peoples Training öppnat.

Började fredagen med morgonshopping i Varuhuset Femman med god frukost bland tält och träd.

20130524-164029.jpg

I storstads djungeln trivs jag allra bäst!

När shoppingrundan var över begav jag och killarna oss ut i den lilla skog vi har i Krokängsparken och körde dagens lek/ tränings och balans pass.

20130524-164258.jpg

Killarna samlade ihop stockar och grenar , plankor och pinnar tills de var nöjda med sin bana och sedan var det bara att köra .

20130524-164427.jpg

20130524-164447.jpg

20130524-164502.jpg

20130524-164521.jpg

20130524-164544.jpg
En liten färgglad kompis iakttog oss och lyste upp bland allt det gröna.

Sagt det förut men skogen bjuder på den bästa leken där bara fantasin sätter gränser för vad som kan göras.

Iväg och hämta dottern i skolan och nu är vi hos svägerskan och äter gott , njuter i solen och framförallt mår gott.

20130524-165219.jpg

Önskar er alla en skön fredagskväll .

One comment on “Att få till det två gånger på en dag!

  1. Oh my….vilken härlig träningsfreak du har blivit. Underbart! Och jag håller med – skogen är fantastisk till lek och rörelse. Hoppas ni får en skön helg också. Kram Mia

Kommentera

