Rikedomar.

Det är en rikedom att få älska och att älskas av både sin mormor och farmor på en och samma dag under 36 år.

Att växa upp med tryggheten i att ha far och morföräldrar runt hörnet och veta att någon är hemma och finns där, alltid med en öppen dörr och en varm famn.

Ofta hittade jag mormor hemma hos farmor på en kopp kaffe under min uppväxt , bytandes veckotidningar och då satte jag mig gärna en stund och bläddrade lite i tidningarna , lyssnade med ena örat på samtalen och sedan sprang jag ut och lekte igen.

20130704-083059.jpg

Dela alla speciella tillfällen genom 36 år, vardag som till fest är en rikedom som jag nu i 9 år delat med barnen sedan äldsta barnet föddes.

Att barnen har sina mor och farföräldrar runt hörnet och mina är en bonus som inget i världen kan överträffa.

Att få ge barnen samma rikedom är en gåva.

Igår firade vi min mormors födelsedag med barnens önskemål av godsaker.

20130704-084306.jpg

20130704-084356.jpg

20130704-084417.jpg

20130704-084437.jpg

En härlig dag med nära och kära.

Att i 36 år få dela plats med mormor och farmor vid kaffebordet är det bästa jag vet .

Nu firar vi snart min farmors 93 årsdag och jag är så tacksam för varje dag som jag får ta emot kloka tankar , goda råd och kärlek och föra det vidare till mina egna barn och deras vardag.

Det är oslagbart!

4 comments on “Rikedomar.

  1. Åh vad häftigt! Jag har tyvärr inte mina mor eller farföräldrar i livet och har inte haft på många år. Jag är ju släktens hopplösa sladdis vetdu….Men vi har barnens farmor med oss i Florida och det är en ynnerst – så underbart mysigt. Kram Mia

    • Ja, det är vackra minnen och berättelser som lever vidare ifrån de nära och kära som lämnat oss.
      Tänk vad mycket de fått vara med om genom alla åren.
      Kram

Kommentera

