En sväng om på bryggan.

Cause I’m leavin’ on a jet plane
Don’t know when I’ll be back again…..

Musiken strömmar ut över bryggan där jag står med dansskorna på redo att ta en sväng om.

20130713-225700.jpg

Eller inte!

Jag går i själva verket längst kajen i lugnt tempo medan barnen är ute och cyklar denna härliga lördagskväll.

Musiken strömmar ut ifrån de två restaurangerna som har live uppträdande varje lördag och jag älskar att vara på bryggan och lyssna på Trubadurerna.

20130713-230101.jpg

20130713-230152.jpg

Fullsatt både på Cafe Villan och Restaurang Faro denna lördagskväll och även uppe på Hotell 11 bar/restaurang sitter fest glada människor och kikar ut över älven.

20130713-230432.jpg

Ute på Piren på River Cafe har ett glatt gäng samlats och firar in att semestern börjat.

20130713-230710.jpg

20130713-230853.jpg

Kanske de festar på dessa gigantiska flaskor dagen till ära medan jag håller mig till en läcker Aloe Vera drink.

20130713-231109.jpg

Sommarkvällar på bryggan är underbara med barnen som är ute och rör på sig , musik som strömmar ut ifrån restaurangerna , glada människor som gärna pratar en stund och så vattnet som slår mot bryggorna medan båtarna guppar omkring.

20130713-231628.jpg

Här är underbart att promenera i lugnt tempo och njuta av det bästa ifrån varje restaurang / cafe som bjuder in till att fira just idag.

Känslan av att vara borta fast på hemmaplan är så rogivande så till tonerna av Cause I’m leavin’ on a jet plane
Don’t know when I’ll be back again…

Vet jag att jag befinner mig där jag trivs som bäst. På hemmaplan med barnens härliga skratt när de susar förbi i hög fart och absolut inte vill gå in och lägga sig denna sköna sommarkväll.

När hösten kommer vet jag att jag kommer börja längta bort till varmare breddgrader igen och då är det skönt att tanka härliga minnen ifrån hemmaplan som påminner om att sommaren kommer återigen.

20130713-232859.jpg

Önskar er alla en skön helg.

2 comments on “En sväng om på bryggan.

    • Ja, det är nu på sommaren som kajen fylls av liv och kvällarna här är underbara.
      Jag gillar att vara ”med” men ändå inte mitt i ”smeten” av allt partyfolk.
      Helgen var kanon.
      Kram

Kommentera

