Liten och nätt!

Högklackat i all ära men bekvämast känner jag mig allt när jag har riktig närkontakt med marken jag går på.

Nu kan jag ju inte bara springa ut barfota mitt i stan utan behöver ett par skor på fötterna.

Därför var lyckan stor när jag gick förbi Bianco och såg att de rea ut svarta ballerinasandaler/ skor i mjukaste skinn till det fantastiska priset 99 kr.

20130728-231712.jpg

Har spanat på dessa nätta små skönheter tidigare men prislappen på 699 kr fick mig lägga tillbaka dem på hyllan men nu var det bara att slå till.

Att verkligen njuta av praktiska rea fynd det gillar jag.

I dessa ballerinaskor känner jag mig liten och nätt och dansar fram längst kajen resten av säsongen.

Ett annat plagg som varit sommarens bästa rea fynd är denna 49 kronors koftan ifrån Åhléns (499kr).
Den har fått mig att känna mig uppklädd och mysig på samma gång under lite kyligare sommarkvällar vid kajen.

20130728-232721.jpg

En varm söndag och jag hade ingen lust att stå vid spisen så jag gick ner till Fiskhuset Svanen på bryggan och köpte lite smått och gott.

20130729-004713.jpg

Deras rökta räkor är to die for !

Färsk lax med kräftstjärtar , kryddade med dill, citronpeppar och färsk citronsaft lagade ugnen smidigt till.

20130729-004928.jpg

Till efterrätt denna varma söndag smakade det gott med hemlagad glass.

20130729-005124.jpg

Gårdagens jordgubbskräm blandade jag med mjölk och ställde in i frysen under natten och idag var det en lagom krämig glass som svalkade gott i värmen.

20130729-005313.jpg

Sommarens bär och frukter är underbart goda att njuta av i värmen.

20130729-005444.jpg

Nu väntar en ny vecka och inte vilken vecka som helst .

Utan vi kommer att få en 7 åring i huset så nu pågår nedräkningen till sista juli för fullt.

Härligt med förväntansfulla födelsedagsbarn och kalas planer att förbereda.

Önskar er alla en fin start på veckan.

Kommentera

