Dagens Monsters firande .

31 juli 2006 var en varm sommardag som tillbringades i Slottsskogen med familjen.

Gravid i v.37 med värsta magen i vädret vaggade jag fram backe upp och ner för att se på sälar och klappa på grisar med dottern som snart skulle fylla 2 år.

Snabbt gick det inte att ta sig fram även om dagen rusade i en snabb takt.

Framåt kvällen när vi åkte hem var jag helt slut i kroppen och somnade innan dottern när jag nattade henne.

Vaknade med ett ryck och kände mig konstig i hela kroppen.

Ringde Östra BB som sa att jag var välkommen in för undersökning.

Svärmor stannade med dottern medan maken och jag åkte iväg mest för att vara på den säkra sidan.

På Östra kunde de inte se att något var på gång allt var omoget och ingen vattenavgång , men jag ville inte åka hem så vi fick stanna om vi ville.

Tackar för att vi fick stanna och inte skickades hem för plötsligt sätter värsta värkarna igång och det blir fart på personalen som ger mig en säng och på en timme var sonen född.

Allt gick så fort och maken fick larma så barnmorskan slapp vara ensam för hon hade inte förberett något och hann inte ens nå larmknappen på väggen då allt gick så snabbt.

Efteråt var det en härlig känsla att allt gick bra och jag slapp ligga länge och ha värkar , men de var intensiva kan jag lova de jag hann få.

Full av lycka började ett nytt kapitel i livet som tvåbarns föräldrar.

Så idag sju år senare firar vi sonens födelsedag med roligheter och i år valde sonen ett Monsters inc tema på dagen.

20130801-005327.jpg

Paket öppning på morgonen och sedan en mättande frukost.

Barnen lekte på morgonen med skateramperna /presenterna medan jag förberedde lunchen.

Lunch lådan packade vi sedan ner och begav oss ut på stan.

20130801-005641.jpg

20130801-005717.jpg

20130801-005739.jpg

Under dagen väntade ett bio besök och premiären av filmen Monsters University dagen till ära.

20130801-005921.jpg

20130801-005943.jpg

20130801-010018.jpg

20130801-010040.jpg

Köpte popcorn och dricka och fick hela famnen full av leksaker som ingick i menyerna. Det hade jag inte räknat med och önskade att jag var en bläckfisk monster
som lätt kunde bära allt.

Filmen var kanon och vi var alla nöjda med dagens biobesök.

Efter en tur genom staden i växlande regn och solsken var vi åter hemma och fortsatte dagens Monster inc firande.

20130801-010548.jpg

20130801-010616.jpg

20130801-010643.jpg

20130801-010713.jpg

Gräddtårta ville sonen inte ha i värmen så det blev en svalkande kall melon tårta föreställande Mike det sötaste monster jag sett på film.

Sonen ville ära ute på kvällen så när maken kom hem gick vi ut i sommarkvällen och firade vår sjuåring.

20130801-011023.jpg

En härlig födelsedag med roligt tema att fixa tillsammans med barnen och delad glädje är dubbel glädje.

Åren går verkligen fort och jag är så glad över att få tillbringa dagarna med de finaste vi har – barnen!

Nu väntar förberedelser inför helgens släktkalas men först skall vi ta en liten vilodag och låta dagens roligheter sjunka in i lugn och ro.

Stort grattis till vår fina son på 7 –
årsdagen . Älskar dig så!

20130801-012526.jpg

2 comments on “Dagens Monsters firande .

Kommentera

