Ett skelett av stål!

Vaknade till ännu en solig morgon vid älven vilket gärna kickar igång lusten att äta frukost på balkongen.

Idag startade vi skoldagen med en härlig jordgubbsyoghurt med banan färska hallon och blåbär.

20130820-175011.jpg

Sedan var vi redo för en morgonpromenad till skolan längst med älven.

20130820-175108.jpg

Lämnade skolbarnen och gick hemåt igen med minstingen som åkte sparkcykel när han plötsligt fick tvärstopp och flög i luften och landade på bryggan med en duns.

Hjärtat stannade en sekund innan jag var framme hos honom och såg att han rörde på sig.

Röd i ansiktet och med tung andning tittade minstingen på mig och utbrister:
Ingen fara mamma mitt skelett är gjort av stål!!!!!!!!

Va?????

Sedan var han på benen igen fast sparkcykeln den fick jag bära resten av vägen hem.

Efter en stund säger minstingen.

Mamma , vet du det kändes att skelettet liksom gungade i kroppen.

Jag frågade igen om det inte gjorde ont men ont hade han inte någonstans.

Vi tog det iallafall lugnt hemma hela förmiddagen men sedan när vi hämtade syskonen i skolan då var det full fart igen.

20130820-175947.jpg

Gunga högre syrran!!

Medan barnen lekte sig hungriga på lekplatsen var jag eldvakt och förberedde dagens mellanmål ute i det gröna.

20130820-180125.jpg

20130820-180151.jpg

Grillade kycklingburgare , champinjoner och mjölk blev dagens mellanmål till barn med spring i benen.

20130820-180313.jpg

Grillade champinjoner i ost och så skulle det varit gröna salladsblad till men de glömde jag hemma så en bit bröd fick det bli istället till mig.

Vi blev kvar i lekparken i flera timmar , solen gassade och ljumna vindar svalkade gott denna augusti dag.

20130820-180623.jpg

Så tacksam för att minstingens vurpa bara fick ”skelettet att gunga” och att vi fick en härlig dag i solen.

Kunde gått riktigt illa.

Och att han har ett skelett av stål det stämde nog idag. Men bara idag!

Även dottern prövade sin styrka idag när hon fick ett litet vredesutbrott och sparkade till en sten av ilska som hör och häpna gick i två delar.

20130820-181240.jpg

Där i samma ögonblick försvann hennes ilska och byttes mot en väldigt häpen min inte bara på henne utan på oss alla runt omkring.

Då var det dags att gå hem och killarna rullade nerför gräset i backarna och hade så kul.

20130820-181605.jpg

En katt balanserade uppe på bergskanten och iakttog barnens lek på tryggt avstånd.

20130820-181717.jpg

En händelserik dag och väldigt tyst kväll då alla tre barn somnade på sekunden så fort vi kom innanför dörren.

Får se hur länge de sover. Misstänker att de vaknar en efter en och vakar inatt istället.
Den som lever får se!

Återigen kommer tacksamheten över mig när de tre finaste sover så gott att allt gick bra idag.

Önskar er alla en fin tisdagskväll.

2 comments on “Ett skelett av stål!

Kommentera

