Det har tagit sina år.

Att ibland ta en liten tillbakablick i bloggen är en härlig upplevelse då jag ofta överraskas av en Aha – upplevelse.
Gjorde vi detta just i dag för ett /två årsedan och idag var just en sådan dag.

Förra året visade det sig att jag och Fabian fick vårt livs smakupplevelse och en riktig guldkant på vardagen när vi var inbjudna till vRÅs Presslunch inför öppnandet av Göteborgs nya Sushirestaurang på Post Hotel.

Om vår fantastiska dag- Guldkant på tillvaron kan ni läsa om här –
4 september 2012

20130904-161541.jpg

20130904-161559.jpg

20130904-161612.jpg

Går vi ännu ett år tillbaka i bloggen till 4 september 2011 så var vi på Persisk teater och såg på Rödluvan vilket uppskattades otroligt mycket av barnen.

Om vår härliga teaterdag kan ni läsa mer om här –
4 september 2011

20130904-162512.jpg

Tänk vad fort åren går och vad mycket vi får vara med om, vara tacksamma över och tillsammans dela på minnen genom livet.

Vår vardag i och med att dottern började första klass 2011 blev en total förändring i vår livsstil som innan dess bestått av mycket jobb , många resor , husrenoveringar , utomlandsboende och bara vara fri att göra det som föll in just för stunden.

Helt ärligt så är det först nu som jag börjar komma in i livsstilen här på hemmaplan i Sverige.
Det har tagit sina år.

När dottern började skolan fick jag ofta frågan om vad jag gör som hemmafru/mamma och blev ofta ifrågasatt om det är rätt för barnen att vara hemma och att inte låta dem gå på dagis/förskola .

Jag har alltid stått för vårt val att ge barnen en uppväxt i hemmamiljö med hela världen för våra fötter.

Att barnen får vara med och att de är trygga individer i vårt samhället som är under ständig utveckling.

Våga ta för sig och vara sig själva.

Skolåren har varit en början på en resa att ta tillvara på dagarna , de vanliga vardagarna , och bevara känslan av att bara vara , inte stressa , skynda och glömma bort glädjen av att finnas där för varandra , stora som små.

Att ta sig igenom svårigheter och finna ny styrka på andra sidan det gör man genom att leva livet genom att behandla andra som man vill bli behandlad själv , utan att bli bitter/ avundsjuk och tala illa om andra på vägen ,för det är inte värt all den energin det tar.

Det har jag lärt mig genom åren som hemmafru/mamma att hur mycket än andra försöker trycka ner mig ,som inte följer normer, så blir jag starkare och står över allt skitsnack/skvaller , för energin lägger jag hellre på att utvecklas som individ och ta tillvara på att vara just jag.

Så idag 4 september 2013 har spenderats på hemmaplan med vår 5 åring i all sin enkelhet ute på bryggan där Åke och Kalle stod för frukosten.

20130904-171435.jpg

20130904-171503.jpg

En promenad med hunden och ett lunchbesök hos svärmor, sedan hämtade vi skolbarnen. Dottern hade tid till tandläkaren och gick därifrån med en ok stämpel.

Eftermiddagen med lite lek på gården och nu tvspel och pyssel medan jag bloggar / lagar middag och donar i köket.

Efter middagen springer barnen över till farmor och jag beger mig ut på en powerwalk om planerna går i lås.

20130904-173059.jpg

Önskar er alla en skön onsdag.

5 comments on “Det har tagit sina år.

  1. Du är fantastisk! Hela din familj, Ni är så fina och kommer alltid ha en speciell plats i våra hjärtan. Kram Catrine, Celia & Killian

Kommentera

