Att välkomna förändringar.

När viktiga beslut måste tas här hemma så är det inte alltid av den roliga sorten som nu i helgen.

Spontana beslut och tokiga infall som vänder upp och ner på hela tillvaron är så maken och mig upp i dagen.

Det var bara väldigt länge sedan den sidan visade sig nu när vi är tre barns föräldrar med inrutad vardag.

Nu var ju helgens beslut väldigt impulsiva men så lyckade.

Hela lägenheten fick sig en makeover mer eller mindre.

Tråkiga repiga parkettgolv och vita väggar fick sig en omgång och vips så trollade vi fram en grå/silvrig färgskala här hemma istället.

image

Medan golven täcktes av matta insåg jag att det behövdes något mer gör att få lite mer känsla i våningen och innan jag visste ordet av satt jag i bilen på väg till tapetaffären och på rekordfart valde jag ut tre tapeter och så hem igen innan mörkret föll på.

Vardagsrummets höstskrud tar oss runt i vida världen och tapeten blev en sådan läcker fondvägg.

image

Dotterns rum börjar ta färg och form och det blir ett lite större projekt i hennes rum då jag tidigare i veckan som gick rensade ut inte bara bland leksaker utan även hennes möbler.

image

Som ni ser lite av varje pågår här hemma och det bästa av allt är killarnas matta som äntligen får dem att behålla alla bilar på sitt rum och inte i vardagsrummet.

image

En bilmatta täcker nu hela deras golv och killarna är så nöjda.

Mer än nöjd är jag själv med helgens makeover och nu finslipar jag på de sista inredningsdetaljerna som blir pricken övet i.

En höst full av förändringar går oss till mötes och att sluta september med lite nya friska tag är underbart.

Ikväll slår vi oss ner och pustar ut och smider nya planer medan vi äter på fantastiskt goda färska fikon som svärmor kom hem med ifrån Iran idag.

image

I morgon vaknar vi upp till oktober månad och sätter ner fötterna på en mjuk och varm heltäckningsmatta och grått känns väldigt flott denna höst.

2 comments on “Att välkomna förändringar.

Kommentera

