Färgfyllda dagar seglar förbi.

Moder natur bjuder på den ena soluppgången vackrare än den andra när väckarklockan troget väcker oss dag efter dag vid 06.00.

image

Hinner vakna till och sträcka på mig innan jag slår upp ögonen och möts av en eldsprakande vy över Göteborg.

Energi tankar jag för mig själv en stund sedan börjar morgonens sysslor och dagarna rullar på.

Under veckan har barnens rum börjat ta färg och form efter deras önskemål.

image

Gamla möbler har fått en makeover och i mina drömmar parkerar alla små metallbilar uppe på hyllan på nätterna så jag slipper väcka mina små hjärtan när jag i mörkret lik en jätte kliver över bilvägar, hus och vassa små leksaker och skriker högt.
Drömma kan jag ju alltid!

Dotterns rum har fått sig nya möbler och det blev ett riktigt mysigt krypin som börjar bli färdigt.

image

Som sagt färglatt för det gillar barnen och visst piggar det upp med läckra färger.

Själv blir jag glad varje dag jag kliver innanför skolans dörr och möts utav konsten som eleverna tillsammans skapat.

image

Sprudlar av liv och glädje i mina ögon.

Sprudlade av liv och glädje gjorde även barnen i dag när vi var iväg och fredagsbowlade med vänner.

image

image

image

image

image

Sebastian blev dagens segrare och zombi brorsan låg inte långt efter.

image

En riktigt rolig fredag som dagen till ära var tillägnad kanelbullen , vilket vi firade med en kanelbullsbakelse.

image

Delad kanelbulle fylld med kardemummagrädde toppad med valnötter och choklad.

Varm choklad i glaset där vi först smälte lite 70% choklad och penslade i glaset som vi sedan stoppade in i frysen en kort stund innan vi tog ut det igen när chokladen stelnat.

Värmde mjölk och hällde i glaset där chokladen sedan smälte och gav en lagom chokladsmak.

image

Nu tar vi helg och fortsätter njuta av lediga dagar.

Önskar er alla en skön start på helgen.

6 comments on “Färgfyllda dagar seglar förbi.

  1. tack för titten….men hur hittade du till min blogg??…..
    Oj vad du har rest….Dubai verkar spännande ;))
    Önskar dej en trevlig helg!
    Kram bia

  2. Kanelbullebakelse! WOW
    Härligt att kunna förnya rummen. Ser jättefint ut. Har samma dröm som du, saker försvinner från golvet helt av sig självt liksom. 🙂 Tror barnen drömmer om det också!
    Ha en härlig helg!

  3. Vilka underbara livsbejande foton du bjuder på! Den där kanelbullebakelsen med varm choklad skulle jag behöva just nu då jag känner mig låg av sömbrist! Herregud så gott det ser ut!
    Kramisar till er Alla!
    M.E

Kommentera

