Tummen ur och ut i ur och skur!

En dag inomhus med vindarna vinande runt knuten fick oss att rota i skåpen och tada!
Titta vad vi hittade.

image

Färgglada plastpåsar, toarullar , plastmuggar och möbeltassar och lite annat ”skräp” låg och väntade på att få ”liv” .

image

Vi valde ut plastmuggen, möbeltassar, bandage och svart tuschpenna och började skapa.

image

En mumie fylld med smoothie. En riktigt blodig Halloweensmoothie!

image

Sedan blev det plastpåsarnas tur att få en omgång av sax och tejp.

image

En Halloween pumpa att fylla med godsaker och ge bort på torsdag.

Efter en kreativ måndag följde en skön sovmorgon på tisdagen och ett överrasknings besök av barnens mormor.

Kortspel och lek sedan bar det iväg in till Göteborg och Lasse, Maja Dektektivbyrå på bio med mormor.

Själv gick jag på en shoppingrunda på jakt efter nya vattentäta joggingskor.

Hittade skor och passade även på att köpa nya träningskläder för att pigga upp i höstrusket.

image

Färgglatt och varmt ifrån topp till tå.

image

Så nu var det bara att få tummen ur och ut i ur och skur.

Min fot har vilat i två månader ifrån hård träning , men är lika irriterande svullen , domnande och störande som tidigare. Nu väntar fler läkarbesök….

Kvällens powerwalk tog mig till kajensslut och tillbaka hem i värsta motvinden så motstånd fick jag så jag teg.

image

image

Nu väntar kudden och ännu en ledig hemmadag imorgon.

Det här höstlovet kunde inte komma lägligare.

4 comments on “Tummen ur och ut i ur och skur!

  1. Nu fick jag dåligt samvete….har inte tagit många power walks på ett bra tag nu…abbans!!!
    Får nog börja igen…ikväll kanske jag hinner yoga ;)……..här på bron står en pumpa och lyser….få se om det kommer några zombisar ikväll, hihi…..vi har iaf laddat upp med godis ;)))………….
    Kram bia

Kommentera

