Yes , ny vinst inspirerar i köket!

När jag under tonåren satt hemma i mitt föräldrarhem låg hela världen för mina fötter.

Även om jag inte hade möjlighet att själv resa jorden runt så gjorde mina ord det som jag med bläckpenna , omsorg och skrivstil skrev ner på väl valda brevpapper.

Brevvännerna var många ute i vida världen och dagligen fylldes vår brevlåda med nya spännande brev , fyllda med tonårsdrömmar.

image

Nu när mina föräldrar flyttrensar dök kartong efter kartong upp med brev adresserade till Miss Andersson och den gläde jag kände i tonåren och spänningen av vad breven innehöll innefann sig återigen.

Minnen som fick följa med mig hem och nu letar jag efter ett sätt att bevara alla dessa härliga brev, så de inte behöver ligga på vinden i 30 år till.

Idag är det reklam och räkningar som fyller brevlådan och en och annan kalasinbjudan till barnen.

Nu gläds jag istället åt mailboxen som plingar till och lämnar glädjande besked.

Som ifrån denna härliga tjej  med vinstbesked vilket kommer ge mycket inspiration i höstköket.

image

Att blogga och följa bloggar runt om i världen har idag ersatt mitt brevskrivande men känslan av att öppna ett fint kuvert det slår det mesta.

5 comments on “Yes , ny vinst inspirerar i köket!

Kommentera

