Läckraste julgransfoten.

En månad kvar till julstöket och sakta men säkert börjar den milda hösten släppa taget om naturen och vinterns kyla nyper i kinderna.

Solen sken så vackert under söndagen och värmde upp här hemma.

image

Söndagen blev en skön hemmadag med kurerande av förkylnigar.

Efter en dag inomhus var det extra skönt att sträcka på benen i dag ute i det soliga men kyliga november vädret.

image

image

image

image

Skolan ringde om att dottern var dålig så en extra promenad blev det innan lunch och med en omstoppad dotter så var det bara att gå en promenad till skolan igen och hämta hem sonen som var pigg och gärna tog en extra sväng längst kajen i solskenet.

image

image

image

Istäckta vattenpölar täckte piren och att glida på isen och sedan bryta is är alltid lika kul i barnens tycke.
Själv fryser jag av bara synen.

image

Okej , solen och barnens glada leende får mig att tina upp.

Något annat som gjorde mig glad under dagen, som fick mig att längta efter jul i huset, var årets julgran som kommit på plats idag.

image

Läckraste julgransfoten i stan har vi utanför huset i form av en båtpropeller.

Med julgranen på plats, så kan julstöket sakta men säkert smyga sig på för nu känner jag mig redo.

Redo att släppa allt och resa bort över julen eller att gå all in på hemmaplan?

Det är frågan det!

2 comments on “Läckraste julgransfoten.

Kommentera

