Årets adventskalender göder oss lagom till Jul!

I år fick barnen välja innehållet i vår adventskalender som varje år skiftar ifrån aktiviteter till pyssel av olika slag.

I år ville barnen ha en smarrig söt adventskalender med ett nytt överraskande julbak varje dag fram till jul.

Bara att börja knåpa ihop efter önskemål.

image

Minstingen och jag började när syskonen var i skolan avbröt för en lekstund ute i solen medan vi hämtade skolbarnen.

image

Väl hemma igen fortsatte skapandet av årets adventskalender där sonen tyckte att han var söt som socker när han busade och valde sig själv som lucka nummer sju.

image

Dottern skrev små receptlappar som vi la i lådorna och sedan när mörkret föll på hängde vi upp vår adventskalender i köket.

image

Vaknade i morse av att jag tänkte på de 24 bakverk som skall bakas och jag undrade om jag verkligen vet vad jag gett mig in på?

Fredagsmorgon och en kopp te fick mig att piggna till medan det blev ljusare på utsidan.

image

Pyssel , lite städ , sedan hämtning av skolbarn och kompis besök med god adventsfika.

Mer pyssel under eftermiddagen med vänner som precis gått hem med sina fantastiska julkonstverk.

Ett härligt avslut på skolveckan och nu kryper vi ner i myssoffan och tar helg och på söndag öppnar vi första luckan i vår bakadventskalender som kommer göda oss lagom fram till Jul!

Önskar er alla en skön start på helgen.

4 comments on “Årets adventskalender göder oss lagom till Jul!

  1. Så fin utsikt ni har….måste bara fråga igen….bor ni vid masthugget eller ?……tycker jag känner igen mej ;)))
    Kan mycket väl ha fel förstås ;))
    Kramisar bia

  2. Är det någon som fixar det där, så är det ju du. Jag vet ingen som är så pysslig och händig som du – underbart rolig idé tycker jag och så härligt med barn som inte bara suktar efter dyra presenter. Be proud! Och ha en underbar helg….Kram Mia

Kommentera

