3. Berätta om vad du önskar dig i julklapp.

image

(Bild:Kaksmulan webshop.)

Ett läckert förkläde att knyta runt midjan hade gärna fått packas ner i ett rött glänsande prasslande omslagspapper med en stor härlig silkes rosett .
Att sakta dra i ett silkeband och sedan höra det prasslande pappret när tejpbitarna lossnar är härligt.

Ett läckert förkläde över den röda julklänningen när kalkonen skall lyftas ut ur ugnen och skivas upp på finporslinet och såsen skall puttra sig varm på spisen innan den hälls upp över potatisen.

Det är vad jag önskar mig att finna i mitt paket som öppnas på julaftonsmorgonen och som sedan kommer till användning direkt.

Jag älskar att se barnens tindrande ögon när jultomten kommer förbi och att bjuda tomten på lite julgott innan han far vidare och barnen ger sig på sina paket med spänning är härligt.

Att sedan sätta sig ner vid dessert bordet och njuta av alla julens bakverk medan julklappsspelet plockas fram i takt med att finporslinet töms på läckerheter och magarna är mätta och belåtna.

Det är jul det.

Vad önskar du dig i julklapp?

(Häng med du med i Emily Dahls julkalender ”berätta om ”. )

image

2 comments on “3. Berätta om vad du önskar dig i julklapp.

  1. Åh, vilka förkläden! Det svarta med vita prickar skulle jag ju ha!
    Hoppas ni får en riktigt fin jul (och att snön behagar komma till Göteborg, med pulkaturer och snögubbsbyggen)

    stor kram/
    Fina Frun

  2. Vilka läckra förkläden!
    På min önskelista står det en ny kompaktkamera (orkar aldrig släpa med mig systemen), och Pandora armband som jag kan önska berlocker till i fortsättningen. Och självklart en del smågrejer..
    Kram

Kommentera

