4.Berätta om hur du får dina kläder att hålla längre.

image

Tvättmaskinen går varm här hemma med tre barn och två vuxna vilket jag inte är så förtjust i men det är verkligheten.

Jag har iallafall upptäckt Vias tvätt kapslar som får mig att dosera tvättmedlet rätt och jag slipper allt kladd med tvättmedel som spills när jag häller och plockar tvätt i maskinen och konsentrerar mig på någon av barnen som pratar på om ditt och datt.

Träningskläderna åker alltid i tvättmaskinen men mina klänningar de får inte komma i närheten av tvättmaskinen utan där är det handtvätt på fläckar och vädring som gäller.

Använder sällan makeup , puder , krämer, brunkräm osv som missfärgar kläder så de bevaras rätt så väl bara genom att användas normalt.

Mina kläder i garderoben används till vardags som till fest och vill jag piffa upp så blir det gärna med smycken som sticker ut , något läckert nagellack och olika frisyrer som matchar festen.

image

Kläder skall användas och slitas med roliga minnen och en liten reva kan lätt fixas och bli som ny med nål och tråd istället för att bli bortglömd i ett hörn i garderoben.

Blir favorit plagget för nött och det inte går att hålla liv i plagget påklätt så får tyget återvinnas i någon annan form.

Väskor får man aldrig för mycket av och det finns mängder av modeller att sy själv vilket bloggen Alla kan sy gärna bjuder på och inspirerar.

image

(Bild:Alla kan sy)

Så lever kläderna vidare i ny skepnad och jag kan glädjas av ett nytt plagg i garderoben att matcha med en ny/ gammal väska.

Gammal kärlek rostar aldrig.

(Häng med du också på Emily Dahls julkalender.)

2 comments on “4.Berätta om hur du får dina kläder att hålla längre.

Kommentera

