New improved you!

Jag går och bara väntar på att första snön skall falla och på något sätt så inbillar jag mig att vi måste ta till vara på varje solglimt december bjuder på bara för att klara av snö, blask och frostiga nästippar.

image

Idag var en ”tanka all sol du kan få” dag för att överleva vintern.

image

image

Länge satt vi i lä och läste och åt lunch ute på bryggan.
Vi bara myste där i solen och hade det gott.

Luften är kylig så på med mössa för att slippa värsta huvudvärken som har föjt mig i veckor tillsammans med tråkig förkylning. Det vill inte släppa!

Både gårdagen och dagen tillbringade vi klockan 14-16 på fotbollsplan där jag fick agera målvakt medan killarna sprang sig varma på plan.

Överraskade mig själv med några riktigt bra räddningar.

image

( håller tyst om att det är en 5 åring som skjuter)

Roligt hade barnen då jag släppte in lite väl många mål , men efter ett gott mellanmål på plan och lite inspiration på smoothieflaskan med texten:
New improved you , körde vi på och visst lönar det sig att lyssna på små budskap som kommer till en.

image

Två härliga dagar ute i friska luften fram till att mörkret smyger sig på för då är det riktigt kallt och vad passar inte då bättre än lyxig varm choklad som vi hade i vår julbakskalender i går.

image

Gårdagen bjöd även på en sväng på stan som är så mysigt julpyntad med alla ljusslingor och dekorationer.

image

NKs julskyltning lockar år efter år stora som små.

image

Kvällen bjöd på mingel på Elite Park Avenue hotel med ett gäng härliga inspiratörer.

image

image

image

Som sagt två härliga dagar på alla sätt och vis och nu är jag beredd på att välkomna vintern när den behagar komma för det gör den vare sig jag vill det eller ej.

Lite av” a new improved me ” överraskar med att längta efter gnistrande snö och tindrande barnögon när första snön faller.

Önskar er alla en fin lillördag.

Kommentera

