9.Berätta om din stil när du var 15 år.

Min stil som 15 åring var väldigt grön ifrån topp till tå.

Bekvämt var ledordet i min garderob och Peak Performance var favorit butiken med alla sina härliga gröna nyanser.

image

(Bild: google)

Jeans , tshirt och grön jacka med stora fickor klädde jag mig ofta i.

Skolböckerna hängde med i en grön Peak Performance ryggsäck i tyg som jag än idag älskar och använder flitigt.

Palladium skor levde jag i sommar som vinter.

image

(Bild:google)

Dessa kängor var ren kärlek till ett par skor.

Blå jeans var väl det enda som bröt av i färgskalan.

Faller fortfarande för gröna plagg så mina gröna tonårs år följer mig med ett leende på läpparna som en väldigt rolig tid i livet.

Tonåren var en grön period på alla sätt och vis.
Ett sökande och experimenterande på många plan som gav erfarenheter på gott och ont. Mest gott!

För att inte glömma farfarströjan som jag älskade.
Farfars tröjan får bli gårdagens nr 8. Berätta om ett plagg du minns ifrån barndomen. För än hade jag inte tagit klivet in i den riktiga vuxen världen.

image

(Bild:google)

Min klädstil var bekväm och det har visst inte hänt så mycket i min garderob på den fronten när jag tänker efter.

Så att minnas hur jag klädde mig som 15 åring var med andra ord inte så svårt att komma ihåg.

(Dagens lucka i Emily Dahls julkalender ”berätta om”)

One comment on “9.Berätta om din stil när du var 15 år.

Kommentera

