14. Berätta om din stil förra året.

image

             Huvudbonadens år delux.

image

Mitt hår har alltid varit tjockt och framförallt varmt så att bära huvudbonad har genom uppväxten mer varit en plåga än ett plagg som värmer gott i kylan.
Det har räckt med hårets egen termostat.

Men nu ser ni förra året började håret lägga sig till med en ny nyans – Grått!

Trodde aldrig att jag skulle tycka att det var obekvämt men där fick jag lära mig något nytt om mig själv.

Det störde mig mer än jag ville erkänna.

image

Så under förra året åkte huvudbonader i alla dess former och färger på i rena experimentet av vad som igentligen kändes bäst.

Det gråanyanserna i håret höll sig till ena sidan så frisyren såg ofta ut så här.

image

Sidbena och lockar.

Frisörerna vill gärna inte färga / tona mitt hår då de tycker att det bara skulle förstöra mer än göra nytta , så nu under det år som gått börjar jag bli mer och mer bekväm med mitt gråainslag i håret och ser inte längre det så markerat som innan.

image

Nu låter jag håret hänga fritt och jag älskar att känna vind och saltstänk i håret.

image

(Dagens lucka i Emily Dahls julkalender ”berätta om”)

2 comments on “14. Berätta om din stil förra året.

Kommentera

