16. Berätta om det bästa köpet i ditt liv.

Under februari månad 2004 åkte jag med min svärmor till Iran och hälsade på släkt och vänner .

En fantastisk resa på alla sätt och vis.
Jag fick uppleva så mycket omtänksamhet och värme att jag inte visste till mig av tacksamhet under de två veckorna i släktens omsorg.

Vi fylldes på med så mycket härlig energi att vi flög hem på lätta moln.

Väl hemma igen började jag må väldigt dåligt och det blev bara värre och värre.

Tillslut kunde jag inte behålla något som jag åt och gick till läkaren.

Efter många läkarbesök , provtagningar och klämma och känna på magen hittade läkarna inget fel.

Ingen salmonella , ingen magbakterie som ställde till det.

Men bra var jag inte.

Tillslut fick jag ett recept på tabletter som skulle stoppa upp diarréer och kräkningar .

På apoteket informerade apotekaren mig om att det var farligt att äta tabletterna om man var gravid och ville försäkra sig om att jag inte var det.

Nej , svarade jag för jag hade regelbunden mens och hade ju sprungit hos läkare efter läkare i över en månad med mängder av provtagningar så det kunde jag ju inte vara , eller ?

Apotekaren såg att jag tvekade och bad mig köpa mitt livs första graviditetstest försäkerhets skull innan jag åt tabletterna.

Så med ett paket tabletter och ett test åkte jag förvirrat hemåt med bussen och tankarna flög i väg åt alla olika håll.

Hjärtat slog snabbt och jag tvingade mig själv att kissa på stickan och de minuter som gick efteråt var de längsta i mitt liv.

image

Ett plus och ett rakt sträck!

Jag skulle bli mamma!

Ringde upp maken medan glädjetårar rann längst kinderna och berättade nyheten som överraskade oss båda.

Vilken lycka. En liten bebis i magen.

Så det bästa köpet i mitt liv får bli graviditetstestet som gav mig en sådant fantastiskt besked efter veckor av oro över att det var något ”fel” på magen.

Maken kom hem med etthundra röda rosor och vi var så lycklig över att vi två skulle bli tre.

image

                             Vårt ♡

One comment on “16. Berätta om det bästa köpet i ditt liv.

Kommentera

