22.Berätta om vad du tycker är vackrast hos dig själv.

image

Att jag har ett öppet hjärta med plats för mycket känslor och handlingar.

Ett brustet hjärta gör ont just där och då men fylls snart av nya utmaningar bara sinnet är öppet för förändringar och självkänslan är stark nog att utföra underverk.

Att inte ta någon / något för givet och att inte ge mer än jag får tillbaka är en svår balansgång viljet livets hårda skola lär ut varesig jag vill det eller ej.

Ett öppet hjärta för stora som små och att jag själv bestämmer mig för att jag mår bra av att ibland ge mer av mig själv till någon som jag vet inte just då är mottaglig för att ge tillbaka , men min styrka räcker för två, tre eller fyra.

Tanka självkänsla hos barnen det gör jag varje dag då deras känslor är villkorslösa och äkta ifrån djupet av deras hjärtan.

Att ha ett gott hjärta var svaret på dotterns fråga när skoluppgiften i religion skulle besvaras om vilken religion dottern tillhörde, det är viktigare än tillhörighet.

Ett gott hjärta och det spelar ingen roll i vilken liga du spelar.

Att våga öppna sitt innersta och vara bredd på att livet bjuder på up & downs
ger så mycket mer tillbaka då livet inte går i repris.

Ta chanser och våga berika livet med nya erfarenheter på gott och ont.

Att följa hjärtat , det öppnar dörrar !

Att känna att jag står där jag står idag är ett resultat av att jag hittat helheten i att bara vara mig själv och inte det jag tror andra förväntar sig av mig.

Barnen har stor del i den resan och jag är så tacksam att vi får  göra resan genom livet tillsammans med många öppna sinnen , viljor och finurliga funderingar.

(Dagens ”berätta om” i Emily Dahls julkalender. )

One comment on “22.Berätta om vad du tycker är vackrast hos dig själv.

Kommentera

