24. Berätta om en gång när du kände dig älskad.

image

Sista luckan i Emily Dahls ”berätta om” mode julkalender är kommen i och med att klockan slagit tolv och julafton är på intåg.

Jul , jul strålande jul …..regnet smattrar på fönstren och vinden viner runt husknuten.

Annat var det julaftonsmorgonen 2001 när  jag pulsade igenom snödrivor på Göteborgs gator.

Tidningsbudet trampade upp fotspår i snön som jag följde på min väg genom en knäpptyst stad.

Mitt nattpass som personligassistent hade varit lugnt och jag längtade hem till min sambo, hans varma famn och ett par timmars sömn innan julfirandet med familjen tog vid.

Väl hemma , nedkyld och trött kröp jag ner i sängen för att sova.

Sambon vaknade till och såg lite finurlig ut på morgonkvisten och innan jag hann sluta ögonen tog han fram en liten sammetslen ask och frågade om jag ville förlova mig med honom.

Om jag ville??
Jaaaaaaa!

Ringen gled ner på fingret och just då kände jag mig älskad, utvald och speciell på ett helt nytt sätt.
Jag kände mig hemma.
Julafton 2001 blev en glädjens afton med gratulationer ifrån höger och vänster.

Sommaren 1996 träffades vi och genom livets bergochdalbana har vi passerat många up & downs och idag firar vi vår 18:de julafton tillsammans vilket jag är livet tacksamt för.

Den släta guldringen är cirkeln som sluter samman hela denna ” berätta om” julkalendern där ni lärt känna mig lite närmare med ämnen jag sällan tar upp på bloggen i min vardag med barnen.

Det har varit en innehållsrik månad med många härliga tillbakablickar och jag tackar Emily Dahl för initiativet till årets ”berätta om” och alla härliga bloggares tolkningar på nya ämnen var dag.

Önskar er alla en riktigt God Jul med värme , närhet och glädje.

(Dagens ”berätta om” i Emily Dahls julkalender. )

5 comments on “24. Berätta om en gång när du kände dig älskad.

Kommentera

