Mitt i allt seglade jag ner……

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

Tacksamhet får vara ledordet för denna julen som jag knappt stått på benen men har fått uppleva gemenskap , glädje och många goa skratt med finaste familjen.

I år tog min bror och hans sambo och bjöd in till knytkalas/jul under söndagen och vilken underbar kväll vi hade.

Så glad över att fira lilljul men trött var jag med värk i hela kroppen och senare på natten var det dotterns tur att få feber och ont i halsen.

Måndagen och tisdagsförmiddagen låg vi nerbäddade dottern och jag sedan begav vi oss av mot julaftonsfirande hos svägerskan och hennes fina familj.

En underbar julafton och jag njöt av varje sekund av gemenskapen och barnens glädje över julen.

Gjorde inte många knopp men njöt desto mer av kvällen.

I onsdags blev det en skön sovmorgon sedan bar det iväg ut på ett par ärenden vilket var mycket dumt.

Väl hemma igen seglade jag ner med en hals så igensvullen att jag blev riktigt rädd.

Kunde inte resa mig upp utan blev halvliggandes med en värk utan dess like.

Tårarna rann utan att jag kunde behärska mig och då är det illa.

Svärmor kom över med soppa men jag fick inte ner något.

Vakade i natt och var så tacksam över att vi fick vara med om en sådan underbar jul trots allt.

Idag tog maken med mig och barnen till akuten och visst hade vi alla halsfluss.

Längesen jag sett en sådan förstörd svullen hals , öra och käke som varken går att öppna eller stänga ordentligt sa läkaren och gav mig stränga order om att släppa tankegången ”Det ordnar sig”
när det gäller mig själv.

Varit fullt upptagen med sjuka barn och att kurera dem att jag hoppar över mig själv tills det verkligen inte går att undvika att det är jag som inte står på benen och är sjukast av alla.

Så tacksam över att julen kom med så mycket positiv energi och att jag har så fina svägerskor som ordnade en minnesvärd jul för oss alla.

Nu bäddar jag ner mig ett par dagar till sedan hoppas jag att vi alla är fit for fight för en lång tid framöver.

Önskar er alla en riktigt god fortsättning.

image

5 comments on “Mitt i allt seglade jag ner……

  1. Ja! Vi får peppa varandra! Jag skall köra en persisk meny till nyår, mycket nyttigt och mycket vegetarisk. Smoothie till efterrätt 🙂
    Vi får ta upp den där idéen om att våra sjuåringar kan träffas? Min lille sitter mest vid datorn fast han skulle behöva komma ut och röra på sig, roligare med en kompis!

Kommentera

