001. Det som göms i snö……#sparkibaken365

image

I höstas krattade vi på tomten runt huset vid havet och gjorde fint inför vinterns ankomst , men med många stormiga höstkvällar spred sig grannarnas lövhögar över området som en ond skepnad.

Ett ont som jag inte orkade kratta upp innan jul utan i mitt huvud gick tankegångarna över i ett vitt vackert vinterlandskap som skulle täcka över min lathet.

Nu har ju detta vita vinterlandskap inte dykt upp än och jag lovat mig själv att ge mig en spark i baken, hänga på utmaningen  #sparkibaken365,  detta året och göra en sak om dagen jag mår bra av.

Idag fick det bli att ta tag i lövhögarna.

Det som göms i snö kommer upp i tö…

Det gillar jag inte så på det bara och ge kroppen en lagom omgång motion efter halsflussen. Det var skönt!

image

Gårdagens nyårsfirande med familjen hos svägerskan med familj var super mysig och mycket lugn.

image

image

image

image

image

image

image

Ett sprakande fyrverkeri i regnbågens alla färger som jag kommer ta med mig in i 2014 och sätta lite färg på tillvaron.

image

Höstlöven krattade vi bort idag och vårlökarna skjuter i höjden.
1januari bjöd på en massa intryck av att det gäller att leva här och nu.

image

Mina föräldrar och svärmor kom över på middag och det är riktigt skönt att få krafterna och matlusten åter.

image

Önskar er alla en riktigt fin start på 2014.

3 comments on “001. Det som göms i snö……#sparkibaken365

Kommentera

