003. När saker ligger och gror.. #sparkibaken365.

image

Jag är inte långsint och jag är fruktansvärt dålig på att bråka , ställa till med en scen och göra problem större än vad de är.

Men, det finns alltid ett men… eller hur?

När saker ligger och gror och jag inte riktigt känner att jag har kontroll över saker som sker i min omgivning då mår jag riktigt dåligt.

När någon i min omgivning som jag knappt känner personligen går all in och trycker på avfyrningsknappen då har jag så svårt att inte tända till , bli eld och lågor och önska att jag hade lite mer jävlarannamma att sätta folk på plats.

För det är där jag brister och börjar se situationen ur olika vinklar, analyserar och tänker att motparten har rätt att uttrycka sina tankar och alla är definitivt inte som mig och kan ta det.

Jag talar oftast om hur jag ser på saker och tar in motpartens ord och finner att det inte finns något att bråka om , bara olika syn på en situation just här och nu.

Men… nu kommer det igen.

När motparten inte ser hur illa behandlad omgivningen blir av ett mönster som inte bryts år efter år då vaknar missnöjet och det ligger och gror och gror , vattnas lite varje dag och tillslut blir det en enda stor sörja av att jag inte kan påverka det jag mest av allt vill ha kontroll över att ingen gör illa
de i min närmaste omgivning.

Att inse att det inte spelar någon roll hur jag agerar , bryr mig eller försöker påverka positivt,  utan att det bara tar alldeles för mycket energi av mig att engagera mig i.
Att jag tillslut börjar såra mina närmaste av ren maktlöshet då är det dags att bryta mönster och återta kontrollen över det jag kan påverka.
Mig själv och mitt eget liv samt familj , nära och käras bästa och välmående.

Det har jag insett idag och sätter ner foten en sista gång , skakar av mig olustkänslor och går sedan vidare för livet är för kort för att inte göra saker jag och min omgivning  mår bra av istället.

Känner mig som en liten fågelunge som skall pröva sina vingar för första gången…… även om det bara handlar om att inse sina begränsningar och måbra val så behövs ibland en #sparkibaken365 och lite jävlarannamma som ändå finns där djupt inne när det väl gäller att göra något man mår bra av.

Önskar er alla en fin fredag och gör gärna något ni mår bra av.

4 comments on “003. När saker ligger och gror.. #sparkibaken365.

  1. God fortsättning önskar jag dej……..hur är vädret hos er ?…här är det bedrövligt….grönt och plusgrader….inte vanligt den här tiden på året hos oss …….jag vill ha snö och minusgrader….men man får inte jämt som man vill hihi…..
    Kram bia

Kommentera

