Mikkey Dee ”vi fick syn på huset och blev kära”

Wow , kan man få bättre feedback på sina renoverings och inrednings ideer som ritas ner på papper och sedan byggs med känsla??

Att få en köpare till sitt ”drömhus” som uppskattar det lika mycket som maken och mig gjorde beslutet att sälja lättare.

Vi tvekade länge innan vi beslutade att sälja huset i Hovås, hyrde ut det i ett år till Svt och Molanders inspelningen medan vi tänkte och kände efter och tillslut kom fram till att vi säljer.

Helt rätt beslut visade det sig och nu har verkligen Mikkey Dee med familj gjort det till sitt drömhus.

Tack annahskaffe för mailet med länken.

I Expressen Leva och Bo kan ni läsa reportaget och se fler bilder.

Mikkey Dee lever sin dröm hos ”Molanders”

Sex, droger och rock’n’roll?

Nja, för Mikkey Dee är det snarare familjeliv, trädgårdsarbete och ett dopp i poolen som gäller.

image

I våras flyttade han till sitt drömhus i Hovås.
image

– Vi fick syn på huset och blev kära, säger Motörhead-trummisen till EXTRA.
image

image

image

Flera månader om året bor Motörhead-trummisen och Göteborgsprofilen Mikkey Dee, eller Micael Kiriakos Delaoglou som han egentligen heter, i en resväska.

Med världsturnéer i sjok om åtta veckor är tempot lika högt som decibelnivån på rock­bandets spelningar.

Då är det extra skönt att komma hem till Hovås, i södra delen av Göteborg.

I den moderna tvåplansvillan finns lika mycket plats för lugn och ro, som tid för familj och vänner.

image

image

image

image

image

”Vi blev kära”

– Vi fick syn på huset och blev kära, säger ­Mikkey och visar oss runt i den 450 kvadratmeter stora – och extremt väl­städade – villan.

– När man bor i en resväska så många veckor på året vill man inte ha så mycket skit hemma. Folk brukar fråga om jag är pedant men jag vill bara ha ordning och reda, säger Mikkey.

De som följt tv-serien ”Molanders” som sändes på SVT1 i våras känner nog igen sig litegrann. För i samma veva som tv-teamet flyttade ut, flyttade Mikkey Dee med familj in.

image

image

– Huset är lite amerikanskt på något sätt. Dessutom var det helrenoverat. Ytorna är helt andra än där vi bodde innan.

Trots att familjen bara har bott här sedan i våras har det hänt en del i hemmet. Elen har kopplats om, några väggar har rivits och tomten har fått sig ett lyft.

Och enligt sambon Maria ”Mia” Strömberg, 46, är Mikkey en tvättäkta hemmafixare.

– Inne är vi hyfsat klara, men utomhus återstår det lite arbete. Mikkey tycker om att greja och fixa. I vårt förra hus hade han alltid nya projekt på gång. Till slut fanns det inget kvar att göra, säger hon.

Villan i Hovås ligger bara fem minuter från deras tidigare bostad i Fiskebäck.

Närhet till vattnet är ett krav för Mikkey som är uppväxt på Västkusten.

”Jättefin strand”

– På sommaren är det helt fantastiskt här. Det är bara 100 meter ner till båthamnen och en jättefin strand, säger han och fortsätter:

– Jag åker gärna och fiskar, så mycket jag kan. Det är det bästa jag vet faktiskt.

Efter en tids ledighet stundar snart ännu en turné.

I januari är det dags att packa väskan igen.

– Jag har aldrig sett mig själv som en rockstjärna. Jag är bara en vanlig snubbe som lirar trummor och är lyckligt lottad för att jag kan hålla på med min hobby.

Men att han spelar trummor i ett av världens mest rutinerade rockband är inget som imponerar på sönerna.

– Jag tror att de båda två tycker att det är lite ballt när de får följa med på turné ibland. Men du vet, jag är ju bara farsan. Och det är ju så det ska vara.

Av Elin Börjesson

Publicerad 30 dec 2013 17:30

4 comments on “Mikkey Dee ”vi fick syn på huset och blev kära”

  1. Ping: Den nakna sanningen! | Barn- Livets efterrätt.

Kommentera

