023.Triss i hjärtan #sparkibaken365

Plötsligt händer det!

Tänk att jag fortfarande efter tio år som mamma kan ställa mig frågan hur hände det här???

Jo, hur det hände det är jag fullt medveten om och svarar på tusen gånger om dagen känns det som,
då killarna är i en period som är väldigt kroppsfixerad , hur fungerar det här ? Hur fungerar det där ? Varför har vi killar snoppar och inte ni tjejer.?
Varför ligger bebisar i massa blod i magen och skvalpar runt ??
Var kommer bebisen ut??

Jag själv är mer förundrad över att min kropp mellan 2004 och 2008 bestämde sig för att trots p-piller och sedan amning i kombination berika mig och maken med triss i hjärtan.

image

En sådan rikedom att få älska och att älskas av våra tre små busfrön som gör varje dag till ett äventyr.

Kärlek.

Igår var det pulkabackedag iskolan och barnen hade haft en rolig dag i den lilla snö vi har här i stan.

image

Mormor hämtade barnen i skolan och de kom hem till ett uppdukat mellanmål.

image

Vaniljyoghurt med K Special och färska jordgubbar. Mumma!

image

Själv sprang jag iväg på ärenden och passade på att ta en fika med en god vän.
Prata av sig är skönt och peppa varandra i vardagen det är härligt.
En riktig inspirerande #sparkibaken365
måbra onsdag.

Hemma igen lagom till middags sugna barn och igår ville de ha Korv stroganoff med ris. Något av det tråkigaste jag vet att servera , så jag piffade upp tallriken lite.

image

Korv stroganoff med ris.

400 g strimlad falukorv/kycklingkorv
2 finhackade gula lökar
2 dl matlagningsgrädde
1 dl vatten
1 msk tomatpuré
1 msk olja till stekning
Salt
Peppar

Koka riset enligt anvisning på förpackningen.

Fräs korven i oljan i en kastrull ca 5 minuter.
Tillsätt lök och fräs ytterligare någon minut.
Tillsätt grädde, vatten och tomatpuré.
Koka ca 10 minuter.
Red ev. av med vetemjöl eller maizenaredning.
Smaka av med salt och peppar.

Servera med grönsaker, grönsallad och riset vid sidan om.

image

Riset lade jag i en plastform ifrån Sia glass , Marängsviss, och vände sedan försiktigt ut på tallriken.

Inga konstigheter bara lite extra kärlek serverad på ett fat !

Så gick onsdagen för oss med och idag torsdag är det sista Bvc besöket för minstingen.
Sedan blir det skolan för honom till hösten.

Han räknar redan ner dagarna till skolstarten på en almanacka han önskade sig i julklapp.

Tänk vad småbarns åren svischat förbi.

Inte konstigt att jag ibland stannar till tittar på barnen som sitter och äter/ leker / busar / bråkar och är förundrad över att  vi berikats med triss i hjärtan.

Jag hänger inte med i svängarna!

2 comments on “023.Triss i hjärtan #sparkibaken365

Kommentera

