034. Viktig #sparkibaken365

Vid årsskiftet när nyårslöftena haglade fritt kände jag bara: Nej i år får det vara.

2014 skulle inte börja med stressen att inte komma igång med bla: nya tränings projekt bara för att Nyår betyder Nystart i media och går ifrån mun till mun när omgivningen pratar om nytt år nya möjligheter att förändra kost och motionsvanor över en natt.

Istället föll jag handlöst för #sparkibaken365 där Terese Alven drog igång – Gör något du mår bra av /blir glad av varje dag!

Ja! Tänkte jag högt , detta passar mig perfekt. Att reflektera över min egen vardag och få se att de där små stunderna verkligen finns som jag gärna prioriterar bort för att hinna med så mycket som möjligt åt andra.

Helt enkelt en mjukstart på årets möjligheter att utvecklas som person.

Det är många gånger lättare att klaga över att livet är kaos än att vända på steken och berätta att det här mår jag bra av , det här blir jag glad av när vardagen snurrar på i högt tempo.

Så viktigt att inte glömma av de små guldglimtarna i vardagen som glimmar till då och då.

Ibland är det stora guldglimtar som den som i söndags förgyllde hela dagen som glimmar förbi.

Jag fick ett: Grattis du är vinnaren i januari mail.

Vad vinsten var ?

Jo , Terese Alvens självbiografi:

20140203-112639.jpg

Självbiografi av Terese Alvén

”Terese Alvén inspirerar varje vecka tusentals tjejer till ett hälsosamt liv utan pekpinnar eller måsten genom sin populära träningsblogg Spark i baken. Men hon har inte alltid varit den peppande och inspirerande ”Spark i baken-Terese” som hon är idag. Hon har haft en allvarlig ätstörning som höll på att kosta henne livet. I boken Viktig visar hon upp sidor av sig själv som många i hennes närmsta omgivning inte vet om. Läsarna får följa hennes resa från osäker tjej till träningsglad tonåring till anorektiker och patient på ätstörningsklinik, vidare till den träningsexpert och förebild hon försöker vara idag.”
(Text:Loppi.se)

En fantastisk vinst att börja året med.
Jag inspireras otroligt mycket av Teres Alvens blogg sparkibaken och då känns det extra kul att jag få inspirera andra med mina små stunder av måbra / bli glad glimtar.

Januari har verkligen varit en mjukstart på året och februari följer i samma tempo fast med en lite högre växel när det gäller att rensa ut både känslomässigt och materiellt vilket ger mig en lagom dos motion utöver mina härliga powerwalk stunder längst kajen.

Det kommer mera….årets första månad bjöd på hela 31 stunder i vardagslivet där jag kände det här är stunden/tillfället som jag tar till mig lite extra och förevigar som en #sparkibaken365 måbra/ blir glad stund.

20140203-122101.jpg

Att hitta vardagens guldglimtar , att trivas med vardagssysslorna , att leva just här och nu ger så mycket tillbaka.

Att leva för de korta stunderna av lycka på semesterresor , egentidskvällar osv det skapar en inte stress av att allt skall vara perfekt just där och då.
Bara för att förväntningarna byggs upp så otroligt just för det speciella tillfället.

Bort med stressen och öppna vardagsögonen och välkomna vardagskaosets guldglimtar mitt framför näsan så lovar jag att ett leende möts av ett leende mer än på semesterresor.

Ny vecka nya utmaningar .

Önskar er alla en fin start på veckan.

One comment on “034. Viktig #sparkibaken365

Kommentera

