Sex , sushi och laser…

20140209-231222.jpg

I lördags var det exakt sex år sedan som jag hastigt och lustigt satt på toaletten på Östra BB och säger till barnmorskan ( det var hon som envisades med att jag måste kissa)
-Jag kan inte kissa men nu känns det som om jag måste bajsa.
– Nej nästan skriker barnmorskan, pressa inte. Håll emot!!!!
-Jag kan inte sluta pressa, får jag fram och förstår i samma stund att det är bebisen som är på väg rakt ner i toan!

Maken som precis kom i dörren rusar in och på barnmorskans begäran trycker han på larmknappen och får upp mig på benen samtidigt som barnmorskan står och håller i bebishuvudet.

Tur att maken är stark för när mina ben börjar skaka helt ofrivilligt är det dubbelt så tungt att hålla upp mig.

Det rusar in flera barnmorskor och tillslut lägger en av barnmorskorna ett sängskydd på toalettgolvet och jag kan ställa mig på alla fyra och krysta ut vår underbara son som hade bråttom ut i världen.

Det enda jag ser är en massa fötter inne på den lilla toaletten , kakelplattor och bebis som börjar skrika så härligt.

Min andra minnesbild är av maken som sitter och håller i vår son medan jag tar mig upp ifrån toalettgolvet och får lägga mig i en mjuksäng.

Gud, jag har aldrig tyckt sjukhussängar vara så mjuka som just då!!!

När sonen sedan lades på mitt bröst var jag helt slut men lycklig.

Fanns ingen som helst överskottsenergi som vid de andra två förlossningarna.

Kroppen var helt utslagen.

Efteråt var jag glad över att allt gått bra och när jag väl tänkte efter så var det rätt okej att slippa det utdragna värkarbetet och ihärdiga smärtan som vid de tidigare förlossningarna.
Nu var det mer intensiva och starkare Pang på , så där , knockade mig helt!

Men överraskad kände jag mig och så glad över att jag tog en taxi in till sjukhuset på morgonen och inte väntade hemma på maken.
Glad var jag även över att de tog emot mig på sjukhuset utan några större tecken på att förlossningen var på gång och att de lyssnade på mig när jag bara kunde säga att kroppen kändes konstig.

En timme på BB och trebarns föräldrar.

Fart har sonen gillar sedan hans ankomst och i sexårs present fick han en fyrhjuling att fara fram på över stockar och stenar.

20140209-233850.jpg

Sushi frukost stod på önskelistan.

20140209-234129.jpg

Glass och juicedrink var nästa önskan.

20140209-234247.jpg

Sedan var sexåringen laddad med energi för en födelsedag med familjen på Laserdome där vi sprang runt i mörkret och siktade med vår laserstråle till hög disco musik i en rökfylld lokal.

Tänk att man skall hinna fylla 37 år innan man får uppleva rökfyllda lokaler med disco musik igen.

Säkert 20 år sedan jag senast satte min fot i den miljön och jag var nog lika bortkommen då med en drink i handen som nu med ett lasergevär i handen.

Kul hade vi och när vår stund i det rökfyllda mörkret var slut , begav vi oss in i ett annat mörker.

Denna gången aningen mer upplyst , men fortfarande ekade disco musiken ur högtalarna och vi svingade våra golfklubbor i takt till ”vi skall dansa i neon”….

20140209-235159.jpg

Minigolf i ett sken av neon det var grejer det.

Uppskattat av oss alla stora som små.

Kvällen fortsatte sedan hemma med sushi och Mello mys.

20140209-235610.jpg

En fartfylld sexårsdag gick mot sitt slut och vi somnade alla nöjda med dagen.

Vi vaknade i söndags till ännu en kalas dag, då jag för tre år sedan fick uppleva lyckan av att bli faster till världens finaste tjej.

På med kalas kläderna och iväg på festligheter med släkt och vänner.

20140209-235933.jpg

20140209-235958.jpg

Bjöds på så läcker och god tårta fylld med Ahlgrensbilar fluff. Mums!

Fabian han firades han med av släkten och han blev överlycklig för sina målvaktshandskar , fotboll , klocka och biobiljetter.

Nu är sportlovet räddat.
Fotbollsplanen here we come!

20140210-000318.jpg

Tänk att det redan är sex år sedan minstingen föddes och att finaste kusinen deras redan är tre år.

Efter att vi kalasat färdigt bjöd söndagen på Båtmässa och vi spanade efter något som föll oss i smak , men vi är nog rätt så nöjda med båten vi har.

Barnen hade roligt då de hittade mycket som föll dem i smak.

20140210-001033.jpg

Allt det tekniska lockar och efter ett tag fångade även Båtmässan dotterns intresse som först inte alls hade någon lust att se på båtar som inte ens låg i vatten.

20140210-001248.jpg

Som sagt allt kan inte vara roligt men man kan lära sig att göra det bästa av situationen, öppna ögonen och alltid vara med om något nytt.

Lite lek och lite allvar och dagarna rusar fram i en väldig fart.

Nu är det tyst och lugnt här hemma, bara hunden som håller mig sällskap i soffan.

En händelserik kalashelg går mot sitt slut.

Vi startar veckan med ett efterlängtat sportlov och ser fram emot nya utmaningar och roligheter.

Önskar er alla en fin start på ny vecka.

4 comments on “Sex , sushi och laser…

  1. Visst har det varit fartfyllda och upplevelserika år för er kära dotter 🙂 och vilken lycka att allt har gått så bra med tanke på de olika förlossningarna som ni varit med om. Tänker då oxå på barn nummer ett som föddes så mycket för tidigt. Visst är livet fantastiskt fint med alla våra kära barn och för mej o pappa också 4 kära barnbarn ❤ Livets efterrätt ❤ Kram på er alla och ha en fin sport-lovs-vecka och vi ses snart 🙂 Vänliga och kära ❤ vänliga-veckans hälsningar från mej till er hela familjen ❤ Puss o Kram ❤

  2. Vilken härlig fartfylld helg. Grattis till sex-åringen i efterskott som verkligen hade bråttom ut…..Tack fina för dina ord hos mig de värmer ska du veta. Kramisar Tina

Kommentera

