Doften av frihet.

Dagar som är helt tomma i kalendern dyker upp då och då vilket passade väldigt bra just idag.

En någorlunda vindstilla vårdag med solen högt på himlen skinandes på oss ifrån morgon till kväll.

När skolan var slut för dagen överraskade jag och minstingen storebror med en grillpicknick.

20140312-223720.jpg

Sedan överraskade mormor barnen med att komma till lekplatsen och ha roligt.

Dagens grillpicknick bjöd verkligen på en underbar kolgrills doft – en doft av frihet.

Friheten att bara vara i nuet och utan att behöva titta på klockan njuta av dagen som den kommer.

Barnen lekte i timmar på lekplatsen, gymmade och spelade fotboll.

20140312-223947.jpg

Hunden hon njöt av all uppmärksamhet , kli på mage och rygg av vuxna och barn.
Lika mycket njöt hon sedan av ensamheten på skogspromenaderna och leken i lövhögarna.

20140312-224231.jpg

Det är underbart att bo med skog och älv runt knutarna i ett område som fullständigt exploderar av nybygge.

En stad i staden och jag älskar alla små butiker vi har längst med kajpromenaden där jag gärna går och handlar , pratar lite och bär på mina små pappers/tyg påsar.

Så mycket mer givande än stormarknaden och alla köer och stress.

Idag somnar jag med goa minnen från dagen som bjöd på underbar grilldoft , skog och utelek – frihet när det är som bäst.

Önskar er alla en skön dag.

3 comments on “Doften av frihet.

  1. Gud vad jag blev sugen på en varm korv med bröd när jag såg bilderna ;)…jag undrar igen vart i Gbg du bor ?…..är det i Masthugget ?……ibland längtar jag tillbaka till Götet ;)….ha det gott !
    Kram bia

Kommentera

