Röda mattan, Lexington och Sköna Hem.

image

Löparen är på plats och jag är så nöjd med köpet under gårdagens event på Lexington concept store i Göteborg.

Älskar deras nya mönster på sommarkollektionen.

image

I år är det härlig färgglada kläder och handdukar som  inspirerar i hyllorna sida vid sida med Lexingtons traditionella randiga och rutiga mönster i rött och blått.

image

Dottern hon hängde med på event och shopping och hittade en ny liten goding.

image

En härlig kväll på stan med finaste dottern,  Sköna Hem och Lexington.

image

Tisdagen bjöd även på supergoda Bananplättar till mellanmål och minstingen han styrde och ställde i köket.

image

Kan själv!

Lagom till att mormor kom hem med skolbarnen var Bananplättarna färdiga att ätas.

Jag passade på att gå en skogspromenad med hunden mellan regnskurarna.

image

Vi har en liten skog/park runt hörnet som hunden Älskar att strosa runt i.

På måndagar när sonen har fotbollsträning så blir skogsromenaden extra lång och det finns mycket att upptäcka för en liten nyfiken hund.

image

image

image

image

Kvällssolen är underbar i skogen och jag blir så glad över att det grönskar.

Dagarna går fort och jag har även hunnit med att gå på Röda mattan med nervösa darrande ben.

image

Framrullad och inbjudande men det var inga kamerablixtar som mötte mig i entren utan rena blixtar under ögonlocken bjöd en rotfyllning hos tandläkaren på istället.

Usch och fy!
Behöver du bedövning för en död tand ifrågasatte tandläkaren när jag bad om bedövning.

4 sprutor senare insåg han att tanden var nog inte så död som han trodde och jag sett tillräckligt många blixtar under ögonlocken för att känna mig avslappnad.

Nu hoppas jag att tanden skall sluta spöka efter många års påhälsningar dag som natt.

Blir ett besök till tandläkaren idag med för att bygga upp tanden men då smiter jag in bakvägen via gården och undviker blixtar av alla de slag.

Önskar er en fin lilllördag i började av maj.

image

Postat med WordPress för Android

Kommentera

