Spännande framtid.

image

Sommar,  välkommen älskade värme, utelivet på bryggan kan börja.

Välkommen trädgårdshäng i kvällssolen med blicken fäst på alla läckra knoppar som slår ut i blom.

image

Välkommen alla frukt & bärdrinkar som svalkar gott i värmen.

image

Välkommen lusten att leva ut  kreativiteten som bubblar i kroppen.

image

Välkommen sista sommarmånaderna som hemmamamma 24/7. Till hösten är alla tre barnen skolbarn och en ny vardag ligger framför mig/oss, ett stort vitt ark som skall fyllas med Sunshine moments.

image

I sommar är det tre år sedan som bloggen fick liv och dagligen har här pulserat ett inspirerande och motiverande mammahjärta som brinner för alla barns lika värde, förutsättningar och vardag där barn får lov att vara barn helt på sina egna villkor, utvecklas i sin takt och växa som små undivider redan i unga år.

Tio år sedan jag blev mamma och en helt ny värld välkomnades,  som togs emot med nyfikenhet och utan krav på vad som är rätt och fel i barnuppfostran.

Vi har gått vår egna väg och hittat balansen i vardagens alla bergochdalbanor,  up&downs,  trotsåldrar och gränstestningar.

Vad bloggen tar för vändning till hösten med endast en mamma på hemmaplan det vet jag ärligt talat inte.

Jag vet bara att timmarna i köket, i lekparken,  i barnensvärld och i pysselhörnan kommer att minska drastiskt efter tio år som hemmamamma varav tre år på bloggen.

Sökte upp de första inläggen i bloggen och rubrikern, Ny vecka nya utmaningar, har gått som en röd tråd genom åren på bloggen.

image

Barnen har haft Kul i köket genom åren och första inlägget från deras lek med mat var Farligt goda ormar och delikata möss.

image

Många pannkakor har vi stekt genom åren här hemma.

Mamma mitt upp i karriären som småbarnsförälder det har varit det bästa jag någonsin har bestämt mig för och tänk vilket superteam jag har haft vid min sida.

Tillsammans är vi oslagbara och går en spännande framtid till mötes med öppna sinnen för förändringar.

Välkommen livet.

Postat med WordPress för Android

2 comments on “Spännande framtid.

  1. Har ni flyttat in nu Mariette!!!! Det ser otroligt fint ut! Jag är säker på att du kommer att hitta en ny vinkling på bloggen till hösten. Vad har du annars för planer? Ska du börja jobba?
    Kram
    Rebecca

    • Tack Rebecca. Glad jag blir. Vi bor växelvis framöver och hoppas på en kanon sommar vid havet.
      Hösten planer är inte spikade än men det lutar åt studier ett tag framöver. Jag vill gärna fortsatte vara hemma med barnen så mycket det går. Deras aktiviteter blir bara fler och fler :mrgreen:
      Kram

Kommentera

