Vackra rosa snödrivor i maj.

20140528-002417.jpg

En droppe rödbetsjuice i en flaska med vatten räcker för att piffa till barnens dryck. Smaksätt med tex: citronskivor (utan skal) och fyll gärna flaskan med krossad is en varm sommardag.

Vatten är bästa törstsläckaren och är framförallt det bästa alternativet för både tänder och kropp.
Att ”lura” ögat med naturligt färgat smaksatt vatten är succé.

För hur jag än blandar , vrider och vänder på färger och smaker så är det de rosa/röda färgglada sockerfria dryckerna barnen gärna tar ett glas extra av.

Rosa blomblad flyger omkring oss på kajen. De sista körsbärsblommorna försvinner i hårda vindar idag och samlas i vackra rosa högar. Ser ut som snödrivor, vackra rosa snödrivor i maj.

20140528-004716.jpg

Det händer mycket roligt nu de sista veckorna i skolan för barnen . Även ledighet och kalas avlöser varandra framöver.

Det övas på dans och sång inför skolavslutningen både högt och lågt vilket väcker minnen av hur härligt sommarlovet är.

Mitt sommarlov
Var jätteskönt mitt sommarlov ska bli
Då är man ledig hela långa dan
Och alla människor vill ut på landet
Och nästan ingen vill gå kvar i stan

Mitt sommarlov
Var jätteskönt mitt sommarlov ska bli
Med bad och sol och jordgubbar och glass
Tänk när man springer barfota i gräset
Och humlor surrar kring i solens gass

Och jag ska önska mig många soliga dagar
Så det blir varmt i vattnet i vår vik

Mitt sommarlov
Var jätteskönt mitt sommarlov ska bli
Med alla blommorna på grönan äng
Man står och ser på hästarna i hagen
Och vet att inget är som sommaren
Och vet att inget är som sommaren

Anita Hegerland.

Önskar er alla en fin lillördag och sedan tar vi långhelg.

4 comments on “Vackra rosa snödrivor i maj.

Kommentera

