Dorsia, Afternoon tea & Shopping.

Skolavslutningen närmar sig och dottern vaknade pigg imorse och önskade sig en shoppingrunda på stan.

Det tackade jag inte nej till.

När butikerna öppnade vid 10.00 började dottern leta efter den där rätta klänningen och skorna.

Två timmar senare med tunga ben och kurrande magar bytte vi provrummen mot Afternoon tea på Dorsia.

image

Dorsia,  som att stiga in i en annan värld. En värld av färg och glädje.

image

Välkommen med in på Afternoon tea.

image

image

image

image

image

Att sitta och prata med dottern över en kopp te är underbart.  Dagar som dessa är så uppskattade av oss båda.

image

Dottern spådde även min framtid i teet och jag vill lova att den här tjejen har fantasi utan dess like.

image

Vi åt rätt efter rätt och alla i lagom stora portioner för att slinka ner utan ånger.

image

Dottern favorit var denna  chokladmousse desserten som smakade ljuvlig gott.

image

Efter ett par timmar i Dorsias underbara miljö begav vi oss ut på shopping igen och nu hade dottern gott om energi att strosa runt i butik efter butik och till min glädje hittade dottern allt hon sökte.

image

Vi till och med pratade en stund med Furby i leksaksaffären genom en app som dottern laddat ner på telefonen.
Dagens teknik.
Hjälp jag hänger inte med!

Bokhandeln lockade och beslutsångesten kom på besök men tillslut efter många om och men köptes en bok med hem.

Nu är vi hemma, dottern ligger i horisontalläge med näsan i boken och jag kryper upp i fotöljen och vilar mina ömma fötter.

Glad över att vi fångade dagen.

image

Postat med WordPress för Android

5 comments on “Dorsia, Afternoon tea & Shopping.

Kommentera

