Swing it magistern…

image

image

Det är en nyfiken liten kille vår 6 åringen som imorse gick upp till skolan för inskolningssamtal inför Förskoleklassen till hösten.

När syskonen tar sommarlov, så är det minstingen som går upp till skolan.

6 åringen han har alltid varit ”tvärtom” ”jag gör det på mitt sätt”,  viljestark och beslutsam.

En riktig teaterapa när han känner sig trygg i omgivningen.

Han har aldrig långt till skratt och med sötaste skrattgropen i kinden får han gärna gå runt och le hela dagarna.

Han ramlar och slår sig ofta,  då han utforskar omgivningen,  far nerför backarna på cykeln eller längst med kajen på rollerblades.

Han säger själv att han har ett skelett av stål!

Nästan som att jag börjar tro honom, så många gånger som han ställer sig upp och fortsätter leka, när jag tror han slagit sig gul och blå och inte har ett helt ben i kroppen.(ta i trä)

Nu skall 6 åringen till hösten ta steget in i skolan och hans nyfikenhet tar över mer och mer.

Klart han vill vara där syskonen är varje dag, samtidigt som hans envishet hela tiden gör sig påmind om att han INTE skall gå i skolan.

Nyfikenheten den kommer vinna.

Känner på mig att minstingen kommer bli som eleven i sångtexten Swing it magistern.. När han hittar sin plats i skolans värld.

För sån är han min minsting, vänder upp och ner på hela omgivningen och sprider glädje när han får vara sig själv.

image

            ”Gör som vi, var glad och fri ”

Postat med WordPress för Android

6 comments on “Swing it magistern…

Kommentera

